نسخه چاپی

توضیحات رئیس دادگستری تهران درباره حواشی افتتاح خط ۸ مترو تهران

به گزارش نما- ایسنا نوشت: رئیس کل دادگستری استان تهران درباره مطالب مطرح شده مبنی بر جلوگیری از افتتاح خط ۸ مترو تهران با دستور قضایی، توضیحاتی ارائه کرد.

غلامحسین اسماعیلی دراین باره اظهار کرد: گزارشی به دادگاه فشافویه ارسال شده بود. مبنی بر اینکه برخی شرایط ایمنی مورد نیاز برای این خط مترو اندیشیده نشده است. از آنجا که مجموعه قضایی دغدغه امنیت شهروندان را دارد دستور موقتی برای جلوگیری از این افتتاح صادر کرده بودند.

وی افزود: متعاقباً مدیرعامل مترو مستنداتی را ارسال کردند که این مستندات دال بر این بود که تمهیدات لازم در جهت مسائل ایمنی این خط پیش‌بینی شده است و این مستندات برای شورای عالی فنی حمل‌ونقل ریلی هم ارسال شده است. همچنین مستنداتی را که از وزارت راه و شهرسازی واصل شده بود به نوعی ارسال این مستندات را تایید می‌کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد:‌ گرچه اعلام شده بود بررسی نهایی در ارتباط با این موضوع هنوز به اتمام نرسیده است و اظهارنظر نهایی شورای فنی عالی حمل‌ونقل ریلی اعلام نشده است ولی مترو اعلام کرده که تمهیدات لازم را اتخاذ کردیم و بهره‌برداری از این خط مشکل امنیتی ندارد و تدابیری هم برای افتتاح این پروژه با حضور برخی مقامات اندیشیده شده است.

اسماعیلی ادامه داد: وصول این مستندات جدید به حوزه قضایی ذی‌ربط همکار قضایی ما را مجاب کرد که دستور قبلی خود را ملغی کند. لذا با اعلام اینکه تامین امنیت شهروندان به عهده مترو است و آنها در صورت اعلام نهایی نظر شورای عالی فنی حمل‌ونقل ریلی مکلف به رفع ایرادات مدنظر این شورا خواهند بود و در صورت هرگونه حادثه باید پاسخگو باشند برگزاری مراسم افتتاحیه این مجموعه بلامانع اعلام شد.

وی افزود: تمامی مراحل قضایی توسط واحد قضایی مستقر ما در منطقه انجام شد.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...