نسخه چاپی

بستری بودن 3 زائر ایرانی در بیمارستان های عربستان

به گزارش نما - میزان نوشت: معاون حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر گفت: اورژانس بیمارستان مکه آغاز به کار کرده است و با راه اندازی بخش‌های دیگر، این مجموعه از فردا چهارشنبه به زائران ایرانی خدمات ارائه می‌کند.

پیرحسین کولیوند گفت: بخش سی. سی. یو، داخلی آقایان و خانم ها، اورژانس ویژه برادران و خواهران، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه بسیار مجهز، سیستم امداد و انتقال، مددکاری و گروه وقوف اضطراری، بخش‌های مختلف بیمارستان مکه را تشکیل می‌دهد.

وی به آغاز پذیرش زائر از روز گذشته در بیمارستان مدینه اشاره کرد و گفت: چند زائر از روز گذشته تحت نظر قرار گرفتند و مرخص شدند و بیماران بستری تاکنون به بیمارستان‌های سعودی منتقل شدند.

کولیوند با بیان اینکه تا امروز تنها سه بیمار به بیمارستان‌های سعودی منتقل شدند، اضافه کرد: در میان زائران مرد، یک مورد آنژیوپلاستی و یک شکستگی "فمور" (شکستگی ران) داشتیم و شب گذشته هم یک زائر خانم "آریتمی" قلبی داشت که به بیمارستان سعودی منتقل و اقدامات لازم برای او انجام شد.

معاون حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر به فعالیت‌های دیگر این مرکز اشاره کرد و افزود: مجموعه‌ای تحت عنوان «گروه سلامت کاروان ها»، آموزش‌های گرمازدگی، کنترل و مراقبت بهداشتی در کاروان‌ها و همچنین نظارت بر هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی را از نظر بهداشت کار و محیط به عهد دارد.

امسال در مراسم حج، ۵۷۰ پزشک، پرستار، تکنسین دارویی، کادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، انبار دارویی، متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی از جمله عفونی، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق، خدمات پزشکی به زائران می‌دهند.

اعزام زائرانی ایرانی به مدینه منوره تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت و از ۱۹ مرداد پرواز‌های مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده انجام می‌شود. عملیات اعزام زایران ایرانی به عربستان سوم شهریور خاتمه می‌یابد.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...