نسخه چاپی

برنامه مفصلی برای نمایندگان مجلس نوشته و تقدیم آنان شده

وزیر بهداشت گفت: ادامه طرح تحول سلامت كه جزو اولویت های دكتر روحانی است و قطعا باید ادامه پیدا كند.

به گزارش نما به نقل از برنا، در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: ازخبرنگارانی که صدای مردم هستند و واقعیت ها را بیان می کنند تشکر می کنم. آن ها مشکلات ما در بخش های اجرایی را به مردم منتقل می کنندو در تلاشند تا خواسته ها متناسب با توانمندی دولت و ارکان نظام باشد.

او ضمن تبریک روز خبرنگار در توضیح اولویت های خود برای دولت دوازدهم گفت: اولویت پیشگیری است و در پیشگیری هم استقرار نظام ارجاع که کار بسیار سختی است، امیدوارم با توجه به زیرساخت هایی که در دولت یازدهم ایجاد کردیم موفق شویم و در طول دولت دوازدهم این مهم را که آرزوی بیش از 4 دهه است بتوانیم به مرحله اجرا دربیاوریم.

قاضی زاده هاشمی در خصوص حضورش در دولت بعد و به دست آوردن رای اعتماد نیز گفت: ارزش مردم بالاتر از همه چیز است ما کشور را دوست داریم و امیدواریم که خادم خوبی برای مردم باشیم. امیدواریم که دولت در آرامش بتواند به برنامه هایی که دارد جامه عمل بپوشاند.

او همچنین ادامه داد: برنامه مفصلی برای نمایندگان مجلس نوشته و تقدیم آن ها شده است. اگر نقایصی داشتیم راجع به آن توضیحاتی دهیم و به موفقیت ها کمتر توجه می شود اما در دولت دوازدهم بخشی از برنامه ادامه طرح تحول سلامت که جزو اولویت های دکتر روحانی است و قطعا باید ادامه پیدا کند

او افزود: باید کاستی ها دیده شود و اشکالاتی که در این طرح ملی با وسعت 80 میلیون نفر بوده است باید بازنگری شود و در عین حال منابع مالی که ناپایدار است و برنامه ای برای آن پیش بینی شده چاره اندیشی شود همچنین ارتقای آموزش و پژوهش یکی از ماموریت های اصلی ما است که برنامه هایی را پیشنهاد دادیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: برای تولید دانشگاه های نسل سوم که بتوانند فناور و ثروت آفرین باشند و سخت ترین کارمان استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده است تا بتواند درآمدها و هزینه ها را کنترل کند و در عین حال سطح سواد عمومی مردم و رفتارشان را برای ارتقای بهداشت عمومی و کاهش بیماری ها افزایش دهد.

او در پایان گفت: یک مطالبه جدی هم در طول دوره دوازدهم خواهیم داشت، برای مراقبت از سلامت مردم از همه دستگاه ها بدون رودربایستی که شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم مطمئنم که خبرنگاران و اصحاب رسانه در این مقوله اهتمام جدی داشتند و کمک خواهند کرد و سلامتی 20 درصد به عهده وزارت بهداشت است و 80 درصد به عهده بقیه دستگاه ها و ارکان حکومت است که حتما این مطالبه گری موفق خواهد شد.

۱۳۹۶/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...