نسخه چاپی

سرقت خودرو، تولید نفت لیبی را كاهش داد

منابع خبری از كاهش مجدد تولید نفت لیبی در بزرگترین میدان نفتی این كشور خبر داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین از بلومبرگ، میدان الشراره لیبی که بزرگترین میدان نفتی این کشور است به دلایل امنیتی به‌حالت نیمه‌تعطیل درآمده و تولید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای هفته قبل آن به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

یک منبع مطلع در شرکت ملی نفت لیبی که نخواست نامش فاش شود خبر داد که کارکنان این میدان نفتی به دلیل تهدید امنیتی موجود، به مکان امنی منتقل شده‌اند و در حال حاضر تولید این میدان با افت شدیدی روبه‌روست. هفته گذشته و در پی شلیک چند گلوله به‌سوی تأسیسات شرکت ملی نفت، تولید در شراره چند ساعت مختل شد و پیش از آن نیز اعتراض صنفی کارکنان، دو روز شراره را خاموش کرده بود اما این‌بار دزدیده شدن دو خودروی متعلق به شرکت بهره‌برداری که خودروهای امنیتی بوده‌اند، زنگ هشدار خطر را به‌صدا درآورده است. بنابر خبر بلومبرگ، مقامات رسمی شرکت ملی نفت لیبی و دیگر اعضای جوینت‌ونچر بهره‌برداری از شراره، حاضر به پاسخگویی درباره این اتفاق نشده‌اند.

لیبی بیشترین ذخایر نفتی قاره آفریقا را در اختیار دارد و یکی از اعضای اوپک است که از زمان سقوط دولت قذافی در این کشور، به‌دلیل مشکلات امنیتی نتوانسه در تولید خود ثباتی ایجاد کنده. ماه گذشته این کشور توانست به بالاترین رکورد تولید نفت خود طی ۳ سال گذشته دست پیدا کند که این موضوع موجب افت بهای نفت خام در بازارهای جهانی و شکست طرح «فریز تولید» عربستان شد اما در نشست اخیر سران صادرکننده نفت نیز لیبی و نیجریه مجددا از فریز تولید معاف شدند اما به‌فاصله کمی از نشست شیوخ در ابوظبی، خطوط لوله نیجریه با حمله افراط‌گرایان اسلامی روبه‌رو شد و میدان شراره لیبی نیز از هفته گذشته با مشکلات پیاپی امنیتی و افت تولید روبه‌روست.

۱۳۹۶/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...