نسخه چاپی

نیروهای امنیتی روسیه یك جاسوس اوكراینی را دستگیر كردند

سرویس امنیت فدرال روسیه از دستگیری یك جاسوس اوكراینی كه قصد انجام فعالیت‌های خرابكارانه در شبه‌جزیره كریمه را داشت، خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه یک جاسوس اوکراینی که قصد انجام خرابکاری در شبه‌جزیره کریمه را داشت، دستگیر کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای امروز سه‌شنبه اعلام کرد، یک مأمور مخفی سرویس امنیتی اوکراین به دلیل توطئه برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه در شبه‌جزیره کریمه دستگیر شده است.

در این بیانیه آمده است: «سرویس امنیت فدرال روسیه فعالیت‌های خرابکارانه علیه شماری از زیرساخت‌ها و تأسیسات رفاهی کریمه را خنثی کردند. طی فعالیت‌های تحقیقاتی، مأمورین سرویس امنیت فدرال روسیه در کریمه و شهر سواستوپول، یک مأمور اشرد شاخه منطقه‌ای خرسون سرویس امنیتی اوکراین را که به منظور انجام فعالیت‌های خرابکارانه به این منطقه اعزام شده بود.

این فرد که «گنادی لیمشکو» نام دارد یک شهروند اوکراینی اهل منطقه خارکف است. وی در گذشته به عنوان یک جاسوس ارشد در یکی از یگان‌های نظامی اطلاعاتی ارتش اوکراین فعالیت می‌کرده است.

بنا بر این گزارش، لیمشکو در تاریخ 9 آگوست به منظور اجرای دستورای سرویس اطلاعاتی اوکراین برای آسیب رساندن به خطوط برق این منطقه وارد کریمه شده بود. وی همچنین طرحی برای به آتش کشیدن حجم وسیعی از جنگل‌های این منطقه را نیز در دستور کار خود داشت.

بر اساس بیانیه سرویس امنیتی روسیه، «لیمشکو در تاریخ 12 آگوست در حالی دستگیر شد که برای نابودی خطوط برق نزدیک یکی از بزرگراه‌های اصلی این منطقه تلاش می‌کرد».

۱۳۹۶/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...