نسخه چاپی

درخواست كمك كردستان عراق از «اسرائیل» برای همه‌پرسی استقلال

مقاماتی از منطقه كردستان عراق طی هفته‌های اخیر برای وساطت تل‌آویو با آمریكا درباره همه‌پرسی استقلال، به فلسطین اشغالی سفر كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «کسنیا اسوتلووا» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اعلام کرد که تعدادی از مقامات ارشد منطقه کردستان عراق طی هفته‌های اخیر به فلسطین اشغالی سفر کرده و خواستار حمایت تل‌آویو از همه‌پرسی استقلال آنها شدند.

اسوتلووا که رئیس کمیته‌ای در کنست برای تقویت روابط رژیم صهیونیستی با کُردها در منطقه است، گفت مقامات کُردی که به تل‌آویو آمدند، خواستار میانجی‌گری اسرائیل در کاخ سفید برای حمایت واشنگتن از همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان از عراق شدند.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی همچنین افزود: «آنها می‌گویند که اسرائیل دارای لابی قدرتمندی (در واشنگتن) است و دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) نیز گوش می‌دهد. آنها خوشحال می‌شوند اگر ما بتوانیم (به برگزاری همه‌پرسی استقلال) کمک کنیم.»

این نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از مفید بودن همه‌پرسی استقلال کردستان عراق برای اسرائیل، «100درصد مطمئن است».

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز طی دیدار با هیئتی از کنگره آمریکا ضمن حمایت از همه‌پرسی استقلال، تمایلش به تاسیس دولت کُردی مستقل در منطقه را اعلام کرده بود. (جزئیات بیشتر)

آمریکا با اینکه بطور مستقیم با برگزاری این همه‌پرسی مخالفت نکرده اما می‌گوید زمان‌بندی آن نامناسب است و در نبرد با داعش و تروریسم در منطقه اخلال ایجاد می کند.

احزاب سیاسی منطقه کردستان عراق روز 17 خرداد با اجرای همه پرسی استقلال منطقه کردستان در ماه سپتامبر موافقت کرده بودند.

۱۳۹۶/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...