نسخه چاپی

حاشیه های پررنگ در فرودگاه مشهد/از دستور بازداشت مسئول دفتر هواپیمایی تا تهدید به قطع پروازها

به گزارش نما- روزنامه شرق نوشت: آخر هفته، خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طبق آن، مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس به‌دلیل تأخیر پروازهای این شرکت، بازداشت شده است. خبری که به‌سرعت مدیرعامل این شرکت آن را تکذیب کرد.

طبق آنچه رخ داده، شخص دستگیرشده، رئیس ایستگاه این شرکت هواپیمایی بوده؛ اما جالب است که این مديرعامل در این ایرلاین، تهدید کرد اگر این روند ادامه داشته باشد پروازهای شرکت هواپیمایی زاگرس در مشهد را متوقف می‌کند. نکته‌ای که البته به گفته کارشناسان از بُعد اقتصادی به ضرر این شرکت تمام خواهد شد؛ اما این تمام ماجرا نبود، اظهارات مطرح‌شده از سوی مدیرعامل شرکت زاگرس، واکنش بازپرس ویژه جرائم فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد را به‌دنبال داشت. قاضی اصولی‌صفار اتفاق رخ‌داده را طور دیگری تشریح می‌کند. به گفته او روز جمعه با تأخیرهای طولانی‌مدت شرکت زاگرس، مسافران مشهد- نجف که عمدتا از اتباع عراق بودند، به‌دلیل تأخیر و پاسخ‌گونبودن مسئولان و مدیران این شرکت در فرودگاه اغتشاش ایجاد کردند که منجر به برهم‌خوردن نظم، تخریب اموال دولتی و درگیری فیزیکی با مأموران حفاظت فرودگاه شد، به‌طوری‌که گیت بسته شد و مسافران پرواز فلای دوبی از ورود به داخل محوطه بازماندند. از طرفی هرچند مدیرعامل این شرکت مدعی شده بود نماینده شرکت هواپیمایی زاگرس با قید وثیقه آزاد شده، بازپرس ویژه آن را رد و تأکید کرد این نماینده به قرار کفالت آزاد شده است و نه وثیقه، دادستانی هم پیرو شکایت مسافران، حقوق آنها را پیگیری خواهد کرد.

پروازهای مشهد را متوقف می‌کنیم
به‌دنبال برخی شایعات درباره‌ دستگیرشدن مدیرعامل زاگرس در فرودگاه مشهد، وی اعلام کرد شخص دستگیرشده رئیس ایستگاه این شرکت هواپیمایی بوده و در صورت ادامه چنین رفتارهایی امکان توقف پروازهای این شرکت هواپیمایی به مشهد وجود خواهد داشت. هوشنگ صدیق، مدیرعامل شرکت زاگرس، به ایسنا گفت: متأسفانه تجربه‌ای که چند ماه قبل در مشهد داشتیم، بار دیگر تکرار شد تا با اقدام انجام‌شده از سوی مقامات قضائی، مسئول ایستگاه مشهد هواپیمایی زاگرس بازداشت شود. خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، با تودیع وثیقه ٥٠‌ میلیونی نماینده زاگرس آزاد شد، اما هنوز ما دلیل این تصمیم‌ها را متوجه نمی‌شویم. او با بیان اینکه علت بازداشت نماینده این شرکت در مشهد تأخیر پروازهای زاگرس بوده است، مدعی شد: این اقدام در هیچ‌جای دنیا سابقه ندارد که نماینده یک شرکت هواپیمایی به‌دلیل تأخیر در پرواز بازداشت شود. حتی متأسفانه در برخوردی عجیب به پای نماینده زاگرس نیز پابند زده‌اند و برای ساعت‌ها در بازداشت بوده است. مدیرعامل شرکت زاگرس با بیان اینکه طبق قوانین سازمان هواپیمایی، ایرلاین پس از بالارفتن تأخیر یک پرواز از دو ساعت می‌تواند نسبت به لغو پرواز اقدام کند، توضیح داد: با وجود اینکه امکان قانونی برای ما وجود داشت و ما می‌توانستیم مسافران را برای دریافت مبلغ بلیت خود به آژانس‌های مربوطه بفرستیم، اما شرکت زاگرس طبق تعهدات خود تلاش کرد شرایط را برای انجام پرواز در فرودگاه مشهد فراهم کند، اما اینکه به‌دلیل انجام پرواز با تأخیر نماینده رسمی شرکت ما در مشهد بازداشت شود، به‌هیچ‌عنوان قابل قبول نیست. وی خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق در تماسی با سازمان هواپیمایی کشوری رسما به آنها اعلام کردم در صورت تداوم این شرایط، زاگرس پروازهای خود را به مشهد متوقف خواهد کرد و هرچند این سازمان درخواست کرده است که این تصمیم اجرائی نشود و فضا مدیریت شود، اما در صورت تغییرنکردن اوضاع احتمال نهایی‌شدن این تصمیم وجود خواهد داشت.
تکذیب اظهارات مدیرعامل زاگرس
بازپرس ویژه جرائم فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد با اظهارات مدیرعامل زاگرس موافق نیست. او علاوه بر اینکه به اخلال ایجادشده اشاره کرد، به میزان گفت: بنا به اظهارات وکیل شرکت زاگرس این شرکت به‌دلیل بدهی مالی به سازمان هواپیمایی کشور مدتی مجوز پرواز نداشته و مسافران مقصد مشهد- اهواز سه ساعت در فرودگاه سرگردان بوده‌اند و این موضوع با عدم پاسخ‌گویی مسئولان شرکت همراه بوده است. قاضی اصولی‌صفار، بازپرس ویژه جرائم فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، افزود: دراین‌باره نهایتا با تدبیر مدیرکل فرودگاه و دستور قضائی مجوز از تهران صادر و پرواز پس از چهار ساعت به اهواز انجام شد. بازپرس ویژه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد با اشاره به شکایات متعدد مسافران از تأخیرهای مکرر شرکت زاگرس به دادسرای مشهد تصریح کرد: درباره وقایع ذکرشده رئیس ایستگاه زاگرس به دادسرا احضار و ضمن تفهیم اتهام با قرار کفالت به زندان معرفی شد. وی گفت: آزادی رئیس ایستگاه شرکت هواپیمایی زاگرس به قرار کفالت بوده است، نه وثیقه و در وقت کشیک دادسرا و با هماهنگی قاضی کشیک با این‌جانب قرار کفالت صادر و متهم شب گذشته از زندان آزاد شد.
قاضی اصولی‌صفار ضمن تکذیب اظهارات متهم مبنی بر قبول‌نکردن وثیقه از سوی قاضی کشیک به بهانه نبودن پرونده در دادسرا گفت: به علت اینکه در همان وقت کشیک، متهم با قرار کفالت آزاد شده است؛ بنابراین این اظهارات هیچ موضوعیتی ندارد. قاضی اصولی‌صفار ادامه داد: تأخیر مکرر شرکت هواپیمایی زاگرس موجب نارضایتی مسافران از وضعیت این شرکت شده و به دلیل پاسخگونبودن و دسترسی‌نداشتن به مسئولان شرکت شاکیان به دادسرا مراجعه و طرح دعوا کردند.

۱۳۹۶/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...