نسخه چاپی

استفاده داعش از شركتهای انگلیسی

روزنامه ساندی تایمز از استفاده گروه تروریستی داعش از شركت های انگلیسی برای بارگیری سلاح های خود به اسپانیا پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از اتاق خبر 24؛ روزنامه ساندی تایمز روز یکشنبه نوشت که گروه داعش از شرکت های فعال در شهر کاردیو در جنوب انگلیس برای بارگیری تجهیزات دارای ماهیت نظامی به اسپانیا و حمایت مالی از نقشه های تروریستی علیه غرب استفاده کرده است.

این روزنامه به نقل از اسناد دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) که به آنها دست یافته، آورده است: تجهیزات ارسالی به اسپانیا که هفته گذشته شاهد حمله تروریستی داعش با 14 کشته بود، در عملیات نظارت و شناسایی مورد استفاده قرار گرفته است که این امر بخشی از توسعه پروژه پهپادهای داعش برای مشخص کردن اهداف حمله است.

ساندی تایمز همچنین از استفاده از داعش از یک شرکت وابسته به خود برای انتقال هزاران پوند برای یک افراط گرای آمریکایی در ایالت مریلند اشاره کرد که پیشتر از رویای خود برای کشتار در یک کلیسا سخن گفته بود.

به نوشته این روزنامه، خریدهای دیگری نیز از طریق کاردیو ارسال شده است که از جمله برنامه های کمک به شلیک موشک است.

محققان می گویند که یک ایمیل با پسورد " killobama77" با این شرکت ها مرتبط بوده است.

به نوشته ساندی تایمز، محموله در تابستان سال 2015 میلادی به یک آدرس در اسپانیا ارسال شده است اما هنوز روشن نیست که چه کسی آنها را تحویل گرفته است و آیا هنوز در اسپانیا وجود دارند یا نه.

به نظر می رسد یکی از شرکت های بارگیری تجهیزات نظارتی و شناسایی داعش به مادرید با هویت جعلی "پیتر سورین" تاسیس شده است.

گمان می رود که سورین همان سویل سوجان کارشناسن فناوری اطلاعات و بازرگان است که سه سال پیش با خانواده اش جنوب ولز را برای پیوستن به داعش در سوریه ترک کرد.

۱۳۹۶/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...