نسخه چاپی

استفاده از عیون برای بازرسی‌های پنهانی در قوه قضائیه

اژه ای گفت:استفاده از عیون در داخل، دادسرای انتظامی قضات به صورت آشكار و مركز حفاظت اطلاعات قوه از جمله اقداماتی است كه برای برخورد با افراد متخلف اقدام می‌كنند.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در صد و شانزدهمین نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری روند تعقیب افراد خاطی در داخل دستگاه قضائی اظهار داشت: همانگونه که در نشست‌های متعدد به آن اشاره کردم، یکی از مسائل مورد عنایت قوه قضائیه به خصوص از سال 94 به این طرف، برخورد با متخلفین و کسانی است که در داخل دستگاه قضائی و سازمان‌های وابسته یا به نام آن تخلف می‌کنند.

وی گفت: تخلف این افراد خدشه‌ای بر اعتبار دستگاه قضائی وارد ساخته و مردم بعضاً گرفتار می‌سازد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به به برخی از آنها از جمله کارچاق‌کن‌ها، جعل عنوان و... گفت: در رابطه با این پدیده‌ها چندین کار صورت گرفته، از سال 94 به این طرف نیز برخوردها تشدید شده که از آن جمله می‌توان به بازرسی‌های پنهانی یا استفاده از عیون در داخل اشاره کرد.

وی گفت: به صورت پنهانی در دستگاه قضائی و سازمان‌های وابسته عیونی مشخص شده‌اند تا اگر به مورد خلافی برخورد کردند، به صورت مستند و به سرعت آن را به ما گزارش دهند، که خوشبختانه این عیون توفیقات خوبی داشته‌اند.

وی افزود: دادسرای انتظامی قضات نیز به صورت آشکار، نوبه‌ای و همچنین با پیگیری شکایات به صورت علنی بازرسی‌های خود را انجام می‌دهد.

اژه‌ای تصریح کرد: مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نیز فعال‌تر از گذشته با افراد متخلف چه قاضی، چه وکیل، چه کارشناس و چه افراد متخلف و چه کسانی که جعل عنوان انجام داده و چه با جهت و چه بی‌جهت خود را وابسته به دستگاه قضائی معرفی می‌کنند، برخورد لازم را انجام داده است.

سخنگوی قوه قضائیه به معرفی مرکز ارتباطات قوه با مردم از طریق تلفن گویا یا وب‌سایت اشاره کرد و گفت: بخش عمده این ارتباطات، مشاوره حقوقی به مردم است.

اژه‌ای به اقدام جدید مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه پرداخت و گفت: اخیراً این مرکز ستاد خبری‌ای را ساماندهی کرده و مردم می‌توانند آن چیزهایی را که احساس می‌کنند با شماره 1580 در میان گذاشته و سؤال کنند تا کسی سرشان کلاه نگذارد.

این مقام ارشد قوه قضائیه خاطرنشان کرد: البته نظارت‌های دیگر هم وجود دارد و هر دستگاه نسبت به خودش نیز نظارت کامل را دارد.

۱۳۹۶/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...