نسخه چاپی

كشف 2 تن مواد مخدر در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ظرف هشت روز گذشته 2 تن انواع مخدر از 2 باند سوداگران مرگ در مشهد كشف و ضبط شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا, سردار قادر کریمی روز یکشنبه در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی از این کشفیات، در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کشف با بررسی و نظارت حرفه ای پلیس از یک تانکر حمل سوخت، یک کامیون باری و یک کامیونت کشف و در این ارتباط 3 نفر دستگیر شدند.
وی این محموله را شامل هزار و 200 کیلوگرم تریاک و 800 کیلوگرم هروئین اعلام و بیان کرد: با توجه به بازه زمانی کوتاه کشف، این میزان کشفیات بزرگترین محموله امسال محسوب می شود.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: امسال تاکنون میزان کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال 11 درصد و دستگیری قاچاقچیان 21 درصد بشتر شده است. همچنین در این مدت هزار و 200 معتاد متجاهر دستگیر شده اند.
وی گفت: کسب این مهم نتیجه هماهنگی و همدلی دستگاههای استان به ویژه قوه قضاییه و شورای تامین است که توانسته ایم با یک تعامل و برنامه ریزی دقیق در ارتقا احساس امنیت در جامعه تلاش داشته باشیم.

*مبارزه با قاچاق مواد مخدر رکن اصلی ارتقاء امنیت
استاندار خراسان رضوی نیز در جریان بازدید از این محموله گفت: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر رکن اصلی ارتقا امنیت در جامعه است. با تعامل شایسته میان دستگاههای مختلف استان دستاوردهای خوبی در این مسیر به دست آمده است.
علیرضا رشیدیان افزود: امروز شاهد آن هستیم که با همکاریهای صورت گرفته محموله بزرگ مواد مخدر که به صورت کاملا پیچیده در خودروها جاسازی شده بود با اقدامات اطلاعاتی کشف گردید.
وی به تلاش موثر نیروی انتظامی در ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی اشاره و بیان کرد: اینگونه اقدامات موجب رضایت شهروندان، رشد امنیت جامعه و سربلندی نظام اسلامی است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: پیام بزرگ کشف این حجم مواد مخدر به مسئولان این است که موضوع اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر باید با توجه و بررسی ویژه صورت گیرد و بطور موشکافانه به آن پرداخته شود.
حجت الاسلام علی مظفری افزود: حتی قبل از تصویت نهایی کاهش مجازاتهای قاچاقچیان شاهد آن هستیم که این افراد جرات یافته اند و مبادرت به قاچاق چنین حجمی از مواد مواد مخدر کرده اند. بحث اصلاح قانون مجازات قاچاق مواد مخدر که هم اکنون در مجلس در جریان است تبعات دارد. اگر قرار است تغییراتی در قوانین آن صورت بگیرد باید منطقی و اصولی باشد و تنها به دنبال حذف مجازات اعدام و کاهش مجازاتها نباشند.
وی همچنین گفت: تلاش نیروی انتظامی در مسیر مبارزه با مواد مخدر وصف ناشدنی است و آنها توانسته اند در این مسیر اقدامات تحسین برانگیزی انجام دهند.

۱۳۹۶/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...