نسخه چاپی

سكوت عربستان در قبال گزارش سازمان ملل درباره یمن

به گزارش نما - ایسنا نوشت: عربستان از هرگونه اظهارنظر درباره گزارش اخیر سازمان ملل مبنی بر جنایات نیروهای ائتلاف عربی علیه کودکان یمنی خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در کنفرانس مشترکی با عبدالله الربیعی، ناظر مرکز امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان مدعی شد، "عربستان کاملا به قوانین بین‌المللی حقوق بشر و تعهدات بین‌المللی مربوطه پایبند است"! ما هیچ گونه اظهار نظری درباره پیش‌نویس گزارش سازمان ملل که هنوز به صورت رسمی منتشر نشده، نخواهیم داشت.

برخی از مسئولان سازمان ملل روز جمعه نسخه‌ای غیررسمی از گزارش سالانه این سازمان درباره کشورها و گروه‌هایی که مرتکب جنایاتی در حق کودکان یمنی در مناطق درگیری شدند، منتشر و اعلام کرد عربستان مسئول کشته شدن نیمی از کودکان یمنی است.

طبق این پیش‌نویس نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن تحت رهبری عربستان در سال گذشته میلادی مرتکب جنایات بزرگی در حق کودکان یمنی شده‌اند که در پی آنها ۵۰۲ کودک یمنی کشته شده و ۸۳۸ کودک دیگر زخمی شدند.

المعلمی در این کنفرانس خبری در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران درباره گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی یمن در حملات هوایی نیروهای ائتلاف مدعی شد، "میانگین قربانیان در هر درگیری بالاست و فرماندهی ائتلاف عربی تلاش می‌کند اقدامات خود با هدف کاهش میزان تلفات در صفوف غیرنظامیان را بهبود بخشد و در این راستا رایزنی‌های ما با مسئولان سازمان ملل ادامه دارد."

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در ادام باز هم مدعی شد، این مساله با تلاش‌های "جدی" ما برای همکاری با دو طرف یمنی (دولت مستعفی و جنبش انصارالله یمن) تناقض ندارد و امیدوار هستیم که به راه حلی سیاسی در این بحران دست یابیم اما می‌بینیم که یکی از طرف‌ها با تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به یمن (اسماعیل ولد شیخ احمد) مخالفت می‌کند و این علت بحران است.

الربیعی نیز مدعی شد، عربستان نزدیک به ۸.۷ میلیارد دلار برای کمک‌های بشردوستانه در دو سال گذشته هزینه کرده و ۵۳ پروژه را برای حمایت از کودکان یمنی و بازپروری آنها آغاز کرده است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ عملیات نظامی را علیه یمن آغاز کرد.

۱۳۹۶/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...