نسخه چاپی

ابتكار: قوانین مرخصی زایمان شامل قانون كار است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: قوانین وضع شده برای مرخصی زایمان زنان، تابع قانون كار است.

به گزارش نما، معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور درباره فراگیر شدن قانون مرخصی زایمان برای همه زنان فعال در بخش‌های دولتی و خصوصی، اظهار داشت: قوانینی که در این حوزه وضع می‌شود، شامل قانون کار، تأمین اجتماعی و بخش خصوصی است که تابع قانون کار هستند.
وی افزود: بسیاری از قوانینی که دولت به عنوان لایحه به مجلس ارائه می‌دهد و به تصویب می‌رسد شامل همه بخش‌ها اعم از دولتی و خصوصی است؛ همچنین بیمه و قوانین کار هم تابع این قوانین هستند و نمی‌توانند خارج از چارچوب، ضوابط دیگری داشته باشد اما به هر حال اگر این دستگاه‌ها قانون خاصی داشته باشند افراد می‌توانند با مراجعه به مراجع ذیربط حق خود را مطالبه کنند.
رسیدگی به وضعیت مرخصی زایمان زنان نیازمند همکاری مجلس و دستگاه‌های دیگر است
ابتکار با بیان اینکه یقینا باید بحث فرزندآوری به عنوان نقش مهم بانوان در جامعه مدنظر قرار بگیرد، اضافه کرد: نباید بانویی کار و تأمین معیشتش تهدید و دچار آسیب شود همچنین باید تلاش کنیم تا نقش آقایان در این زمینه افزایش یابد چراکه معتقدم پیشنهاد مرخصی آقایان به همسرانشان در این شرایط کمک می‌کند.
معاون امور زنان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت مرخصی زایمان زنان نیازمند همکاری مجلس و دستگاه‌های دیگر است و معاونت زنان به تنهایی نمی‌تواند این موضوعات را پیش ببرد به هرحال در تلاشیم در حداقل زمان به نتیجه مورد نظر برسیم.
وی با اشاره به طرح اصلاح گذرنامه برای خروج زنان نخبه از کشور گفت:‌ این موضوع در دست پیگیری معاونت امور زنان است و امیدواریم بتوانیم با همکاری مجلس آن را پیش ببریم؛ معتقدم رسیدگی به این مسئله امری ضروری است و با توجه به مشکلاتی که پیش آمد و رسانه‌ای شد امیدوارم بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

۱۳۹۶/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...