نسخه چاپی

ولخرجی رئیس جمهور فرانسه از جیب مردم

رسانه‌های فرانسه گزارش كرده‌اند امانوئل مكرون رئیس‌جمهوری جوان این كشور، ۳۱ هزار دلار خرج آرایش چهره خود كرده است؛ این درحالی است كه الیزه، سیاست كاهش هزینه‌های دولتی را در پیش گرفته است.

به گزارش نما به نقل از مهر: روزنامه فرانسوی لو پوان گزارش کرد ناتاشا ام، آرایشگر سرشناس فرانسوی دو فاکتور هزینه آرایش رئیس‌جمهوری فرانسه به کاخ الیزه ارسال کرده که مبلغ آنها ۲۶ هزار یورو، معادل ۳۱ هزار دلار است.

از زمان انتشار این گزارش در روز پنج‌شنبه ۲۴ آگوست ۲۰۱۷، رسانه‌های فرانسه، رئیس‌جمهوری جوان این کشور را برای این ولخرجی‌ها مورد انتقاد قرار داده‌اند. براساس فاکتورهایی که ناتاشا ام ارائه کرده، مکرون در سه ماه گذشته ۳۱ هزار دلار خرج مواد آرایشی خود کرده است.

کاخ الیزه در پاسخی جنجال‌ برانگیز تلاش کرده این ولخرجی‌ها را توجیه کند. کاخ الیزه اعلام کرد نیاز فوری رئیس‌جمهوری به آرایشگر موجب بالا رفتن این هزینه‌ها شده و این موضوع تکرار نخواهد شد.

موضوع هزینه‌های آرایش مکرون موجی از انتقادات را در جامعه فرانسه به راه انداخته است، به ویژه اینکه او پیش از این اعلام کرده بود سیاست کاهش هزینه‌های دولتی را در پیش خواهد گرفت.

موضوع هزینه‌های هنگفت آرایش رئیس‌جمهوری فرانسه، محدود به امانوئل مکرون نیست. پیش از او فرانسوا اولاند ۳۰ هزار یورو و نیکولا سارکوزی ۲۴ هزار یورو در این زمینه هزینه کرده بودند.

برخی از کاربران فرانسوی فضای مجازی، با تمسخر و تعجب پرسیده بودند که چرا هزینه‌های آرایش بانوی اول فرانسه کمتر از رئیس‌جمهوری است.

۱۳۹۶/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...