نسخه چاپی

اردوغان: گروه‌های داعش، گولن و پ.ك.ك آلت دست دشمنان تركیه شده‌اند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: گروه کودتاگر گولن و تشکیلات تروریستی داعش و پ.ک.ک آلت دست دشمنان ترکیه شده اند.

اردوغان روز شنبه در آیین گرامیداشت فتح ملازگرد در استان موش افزود: حتی گروه هایی مانند حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) نیز آلت دست دشمنان ترکیه بوده و همه آنها ابزار دست نیروهایی هستند که به ترکیه چشم طمع دوخته اند.

هر چند که وی نامی از کشوری نبرد ولی با توجه به ادعای مکرر مقامات ترکیه مبنی بر حمایت کشورهای اروپایی از داعش و پ.ک.ک و به خصوص حمایت آمریکا از گروه فتح الله گولن و گروه های کُردی معارض سوریه، مخاطب سخنان وی کشورهای اروپایی و آمریکا بوده است.

اردوغان در ادامه بیان کرد: به رغم این دشمنی ها، مبارزه ترکیه تنها با ابرازها ادامه نمی یابد بلکه با نیروهایی ادامه خواهد یافت که از این ابزارها استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: داشتن دولت بزرگ و قدرتمند شدن و رسیدن به رفاه، کار آسانی نیست و برای رسیدن به این اهداف از یک سو با مهاجمان به وطن مبارزه خواهیم کرد و از سوی دیگر با سرمایه گذاری، تولید، صادرات و استخدام بیشتر، به توسعه کشور ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: اگر برای خودمان کار نکنیم، افرادی بیگانه، از شما در جهت اهداف خود کار خواهند کشید.
وی با بیان این که 'کسانی که از تاریخ عبرت نگیرند، مجبورند مسائل را دوباره تجربه کنند'، گفت: سالیان طولانی در خصوص فتح ملازگرد غفلت شده است.

وی بیان کرد: شاید تلاش برای برجسته کردن دوران قبل از فتح ملازگرد خیرخواهانه باشد، ولی بیهوده بود چرا که اگر دولتی ها نیز ملازگرد را فراموش کردند، ولی مردم آن را به یاد دارند و به مراسم سالروز فتح ملازگرد مشتاقانه آمدند.

شهر ملازگرد(در استان موش ترکیه) در نبردی که میان امپراتوری روم شرقی(بیزانس) و سپاه مسلمانان سلجوقی به فرماندهی آلب ارسلان در تاریخ 26 اوت 1071 میلادی رخ داد، سقوط کرد.

۱۳۹۶/۶/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...