نسخه چاپی

نخست وزیر جدید تایوان انتخاب شد

رئیس جمهور تایوان شهردار شهر تاینان را به عنوان نخست وزیر جدید این كشور انتخاب كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر: «تسای یانگ ون» رئیس جمهور تایوان، «ویلیام لای» شهردار شهر تاینان را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب کرد.

حزب حاکم تایوان دیروز دوشنبه اعلام کرد که «تسای اینگ- ون» رئیس جمهور این کشور با استعفای «لین چوآن» نخست وزیر تایوان موافقت کرده است؛ استعفایی که به دلیل کاهش حمایت عمومی از رئیس جمهور این کشور چندان دور از انتظار نبود.

تحقیقات یک بنیاد خصوصی نشان می دهد که در پی اُفت محبوبیت تسای اینگ ون به ۲۹.۸ درصد تا ماه آگوست، فشارها بر نخست وزیر این کشور جهت کناره گیری از مقام خود افزایش یافت.

گفتنی است که میزان محبوبیت رئیس جمهوری تایوان در زمان تصدی این مقام در ماه مه ۲۰۱۶، حدود ۷۰ درصد بود.

حزب دموکراتیک مترقی تایوان (DPP) در بیانیه ای اعلام کرد که «رئیس جمهور پس از گفتگوهای صمیمانه با استعفای لین چوآن موافقت کرد».

در نظام دولتی تایوان، مقام ریاست جمهوری به دلیل دارا بودن مسئولیتهایی همچون فرماندهی کل قوا و ریاست دولت از اهمیت بیشتری برخوردار است. نخست وزیر این کشور نیز از سوی رئیس جمهور برای هدایت و رهبری کابینه تعیین می شود.

لین چوآن در بیانیه ای اعلام کرد که «استعفای وی این امکان را برای رئیس جمهور فراهم می سازد که تیم و منابع خود را مجدداً سازماندهی نماید».

گفتنی است که دفتر ریاست جمهوری تایوان از اعلام نام نخست وزیر جدید در روز سه شنبه خبر داد.

پیش بینی می شود که «ویلیام لای» شهردار مشهور شهر «تاینان» در جنوب تایوان و یکی از شخصیتهای برجسته حزب حاکم- دموکراتیک مترقی- جانشین لین چوآن شود.

۱۳۹۶/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...