نسخه چاپی

۷ تیم لیگ برتری شانس قهرمانی دارند

مرحله یك شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد و در بیشتر بازی‌هایی كه یك تیم لیگ یكی مقابل یك تیم لیگ برتری قرار گرفت، تیم‌های لیگ یكی برنده از میدان خارج شدند.

به گزارش نما به نقل از مهر: مرحله یک شانزدهم جام حذفی کشور با انجام ۱۴ بازی برگزار شد تا تنها دو بازی بین تیم‌های پرسپولیس مقابل نفت تهران و نفت مسجد سلیما مقابل گسترش فولاد تبریز از این مرحله باقی مانده باشد.

در این مرحله از بازی‌ها تنها در دو بازی تیم‌های لیگ برتری رو در روی هم قرار گرفتند که طی آن تیم‌های پدیده با تراکتورسازی در مشهد و سپاهان و صنعت نفت آبادان در اصفهان به مصاف هم رفتند و طبیعی بود که در این دو بازی قطعا دو تیم لیگ برتری به مرحله بعدی مسابقات راه می‌یافتند. همچنین تیم فوتبال استقلال خوزستان هم با تیمی دیدار داشت که به تازگی در مسابقات زیر گروه لیگ دسته سوم کشور به قهرمانی رسید تا بعنوان نماینده استان اردبیل در مسابقات جام حذفی شرکت کند.

* لیگ یکی‌های شگفتی آفرین

در اکثر بازی هایی که یک سوی آن تیم های لیگ برتری و در سوی دیگر آن تیم های لیگ یکی حضور داشتند، تیم‌های لیگ یکی به پیروزی رسیدند تا شگفتی‌های این جام در همین آغاز به حداکثر برسد.

در ۷ مسابقه از مرحله یک شانزدهم نهایی شاهد مصاف بین تیم هایی از لیگ برتر با تیم هایی از لیگ دسته اول بودیم که در این ۷ بازی در کمال شگفتی مشاهده شد که ۵ بار تیم‌های لیگ یکی برنده از زمین خارج شدند و تنها در دو بازی تیم های لیگ برتری موفق شدند تیم‌های لیگ یکی را مغلوب نمایند. استقلال تهران و سیاه جامگان مشهد تنها تیم هایی از لیگ برتر بودند که حریفان لیگ یکی خود را مغلوب کردند.

* لیگ برتری‌های میهمان

از ۱۴ بازی برگزار شده، در دو بازی دو تیم لیگ برتری مقابل هم قرار گرفتند که در هر دو بازی تیم‌های میهمان موفق به شکست دادن میزبان خود شدند. ابتدا تراکتورسازی در مشهد موفق شد پدیده را از گردونه مسابقات جام حذفی حذف کند و سپس تیم صنعت نفت آبادان بود که موفق شد سپاهان را در اصفهان مغلوب کند.

تنها دیدار باقی مانده بین دو تیم لیگ برتری، دیداری است که باید بین دو تیم پرسپولیس و نفت تهران برگزار شود و این دیدار بر اساس جدول اعلام شده به میزبانی تیم پرسپولیس برگزار خواهد شد.

* میهمانان شگفتی ساز

در مجموع ۱۴ بازی انجام شده در مرحله یک شانزدهم نهایی، در ۹ بازی تیم‌های مهیمان برنده از زمین خارج شدند تا بتوان این مرحله از مسابقات را به تیم‌های میهمان اختصاص داد. نساجی، استقلال، صنعت نفت آبادان، فجر شهید سپاسی، خونه به خونه، تراکتورسازی، ایرانجوان، گل ابریشم و ملوان ۹ تیمی بودند که موفق شدند تیم‌های پارس جنوبی، گل گهر، سپاهان، ذوب آهن، راه آهن، پدیده، فولاد، نیروی زمینی و سپیدرود را خارج از خانه مغلوب کرده و به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات راه یابند.

* بهترین نتیجه در ساده‌ترین بازی

بی تردید بهترین نتیجه از این مرحله را تیم استقلال خوزستان کسب کرده است. این تیم توانست بر تیم میعاد مغان اردبیل با نتیجه ۵ بر صفر غلبه کند. البته باید این بازی را ساده ترین بازی برای یک تیم لیگ برتری هم به حساب آورد چرا که حریف استقلال خوزستان تیمی بود که با قهرمانی در مسابقات زیر گروه لیگ دسته سوم کشور بعنوان نماینده استان اردبیل در این مسابقات حضور یافته بود و به دلیل انصراف صبا از جام حذفی به راحتی به این مرحله راه یافته بود.

* بهترین نتایج واقعی

اگر از نتیجه‌ای که تیم استقلال خوزستان مقابل میعاد مغان اردبیل گرفت بگذریم، شاید بتوان گفت بهترین نتیجه را به صورت واقعی تیم بادران مقابل پیکان و سپس ملوان مقابل سپیدرود گرفت. دو تیم لیگ یکی موفق شدند با نتایج مشابه ۳ بر یک حریفان لیگ برتری خود را مغلوب کرده و از گردونه جام حذفی حذف نمایند.

بادران در خانه خود موفق شد تیم پیکان را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و ملوان دست به کاری بزرگتر زد و در رشت موفق شد سپیدرود را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب نماید. البته تیم لیگ دویی گل ابریشم نیز توانست نیروی زمینی همتای لیگ دویی خود را با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب نماید تا این تیم هم یکی از پیروزی‌های جالب توجه را در این مرحله به دست آورده باشد.

* هت تریک مربیان استقلالی مقابل مربیان پرسپولیسی

در ۱۴ بازی که در این مرحله انجام شد، ۵ تیم با هدایت ۵ مربی استقلالی به میدان رفتند. ذوب آهن با امیر قلعه نویی، خونه به خونه با جواد نکونام، نساجی با مهدی پاشازاده، اکسین با علی لطیفی و خود تیم استقلال با علیرضا منصوریان. جالب اینجاست که سه تیم نساجی، استقلال و اکسین با تیم‌هایی بازی داشتند که هدایت آن بر عهده مربیان پرسپولیسی بود و سه مربی استقلالی موفق شدند مهدی تارتار، وینگو بگوویچ و علی دایی را مغلوب کرده تا مربیان استقلالی در این مرحله از مسابقات جام حذفی هت تریک کرده باشند.

تیم خونه به خونه هم موفق شد با جواد نکونام راه آهن را در یک بازی خارج از خانه مغلوب نماید تا امیر قلعه نویی تنها مربی استقلالی باشد که در این مرحله با تیمش مغلوب شد و نتوانست به مرحله بعدی صعود کند.

محمود فکری ششمین مربی استقلالی است که در مسابقات جام حذفی با تیم نفت مسجد سلیمان حضور دارد و این تیم باید در این مرحله با تیم گسترش فولاد در مسجد سلیمان دیدار داشته باشد.

* تنها ۷ تیم لیگ برتری شانس خواهند داشت

نتایج به دست آمده در مرحله یک شانزدهم لیگ برتر طوری رقم خورده که در بهترین شرایط ودر صورتی که تیم گسترش فولاد موفق شود نفت مسجد سلیمان را در مسجد سلیمان مغلوب کند، تنها ۷ تیم لیگ برتری شانس رسیدن به مقام قهرمانی این دوره از رقابت های جام حذفی را خواهند داشت.

استقلال، یکی از دو تیم پرسپولیس یا نفت تهران، صنعت نفت، تراکتورسازی، سیاه جامگان و استقلال خوزستان ۶ تیم لیگ برتری هستند که صعودشان به مرحله بعدی قطعی شده اگر گسترش فولاد تبریز هم از سد نفت مسجد سلیمان عبور کند هفتمین تیم لیگ برتری است که در این مسابقات شانس قهرمانی دارد. در غیر این صورت تنها ۵ تیم لیگ برتری در جمع ۱۶ تیم مرحله بعدی مسابقات حضور خواهند داشت.

* تنها تیم لیگ دویی در جام حذفی

​در بین ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی تنها یک تیم از لیگ دو حضور دارد. گل ابریشم که در مرحله یک شانزدهم نهایی با یک تیم لیگ دویی دیگر به اسم نیروی زمینی دیدار داشت و توانست این تیم را با ۴ گل مغلوب نماید، تنها تیم لیگ دویی است که به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی راه یافته است. سایر تیم‌های از لیگ های برتر و دسته اول در این مسابقات حضور دارند.

۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...