نسخه چاپی

گوترش كره‌شمالی را جدی‌ترین بحران جهان اعلام كرد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: دبیرکل سازمان ملل گفت، قدرت‌نمایی اخیر بر سر برنامه موشکی و اتمی کره شمالی بدترین بحران جهان در این سال‌هاست و عمیقا او را نگران کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه‌ای که امروز (یکشنبه) در لو ژورنال دو دیمانش منتشر شد، گفت: تا امروز جنگ‌هایی داشتیم که پس از یک تصمیم فکر شده روی آن به راه افتاده بود اما می‌دانیم که درگیری‌های دیگری هم بوده که از یک تنش ناشی از خواب‌گردی آغاز شده است.

گوترش افزود: امیدواریم که جدیت این تهدید پیش از آنکه خیلی دیر شود، ما را در مسیر منطق قرار دهد. این جدی‌ترین بحرانی است که ما طی سال‌ها با آن مواجه شدیم. من از این بابت بسیار بسیار نگرانم.

دبیرکل سازمان ملل گفت اصلی‌ترین مساله آن است که کره‌شمالی را به توقف برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک و نیز تبعیت از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ترغیب کنند. او افزود: اما ما باید همچنین اتحاد در شورای امنیت را به هر قیمتی حفظ کنیم چرا که این تنها ابزاری است که می‌تواند یک ابتکارعمل دیپلماتیک با شانسی برای موفقیت ایجاد کند.

ایالات متحده آمریکا از شورای امنیت می‌خواهد تا دوشنبه درباره اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه پیونگ‌یانگ رای‌گیری انجام دهد؛ آن هم با وجود مقاومت چین و روسیه. پیش‌نویس قطعنامه آمریکا خواستار تحریم نفتی کره‌شمالی، توقیف دارایی‌های کیم جونگ اون، منع واردات پارچه و پایان دادن به پذیرفتن کارگرانی از کره شمالی شده است. یک منبع دیپلماتیک گفت، روسیه و چین به صورت کلی با این تدابیر مخالفتند و فقط با منع واردات پارچه و منسوجات مخالفتی ندارند.

۱۳۹۶/۶/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...