نسخه چاپی

یعالون خواستار استعفای نتانیاهو شد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر این رژیم خواست به دنبال تحقیقات و بازجویی‌هایی که شامل وی و همسرش شده فورا استعفا کند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که پیش از این دوست صمیمی و نزدیک و هم‌پیمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بود، گفت: پرونده‌های فساد متوجه نتانیاهو و تحقیقات در این پرونده‌ها شامل خانواده و نزدیکان وی شده است به همین دلیل او باید فورا از سمت خود استعفا کند.

یعالون گفت: این را با کمال تاسف باید بگویم که ما به دلیل کسانی که منافع شخصی‌شان را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند، به دولتی فاسد تبدیل شده‌ایم.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از نتانیاهو به دلیل قرارداد خرید زیردریایی از آلمان که جنجال بزرگی را در اراضی اشغالی به وجود آورد، گفت: مردم نمی‌دانند فساد چگونه در هر یک از ما رخنه کرده و می‌پرسند، با دو میلیارد دلار چه کاری مثلا می‌توان کرد به جای اینکه این پول در قراردادی هزینه شود که نیازی به آن نیست؟ سلب اطمینان مردم از دولت دلیل مهم دیگری برای استعفای فوری است.

پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره احتمال فساد در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان را آغاز کرده است. هفته گذشته نیز شش تن از مسؤولان اسرائیلی در این رابطه بازداشت شدند که از جمله آنها یکی از مسؤولان دفتر نتانیاهو و فرمانده سابق نیروی دریایی این رژیم است. این بازداشت‌ها در پی اعتراضات میکی گانور، نماینده شرکت آلمانی سازنده زیردریایی‌ها انجام شد.

گانور گفته بود، دیوید شیمرون، وکیل شخصی نتانیاهو قرار بود مقابل دریافت کمیسیونی به ارزش ۱۰ میلیون دلار، راه را برای اتخاذ تصمیمی جهت خرید زیردریایی‌ها هموار سازد.

شیمرون در حال حاضر مظنون به تلاش برای امضای توافقنامه‌ای یک میلیارد یورویی جهت خرید زیردریایی‌ها برای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و دیگر تجهیزات جهت حفاظت از میدان‌های گاز طبیعی دریای مدیترانه در مقابل دریافت یک کمیسیون خوب است. پلیس رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی نقش نتانیاهو در تصمیم برای خرید زیردریایی‌ها و ناوها است.

یعالون گفت: نخست وزیران سابق را می‌شناسم که برای منافع شخصی‌شان دست به فساد زدند اما این پرونده کاملا تفاوت دارد. زمانی که نخست وزیر منافع دولت را به خاطر منافع و دستاوردهای شخصی خود به خطر می‌اندازد.

پرونده زیردریایی‌ها تنها یکی از چهار پرونده‌ای است که پلیس رژیم صهیونیستی با احتمال فساد نتانیاهو و همسرش ساره نتانیاهو در حال بررسی آنهاست.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌نویس کیفرخواستی که عیه ساره نتانیاهو مطرح خواهد شد را افشا کرد. طبق این کیفرخواست ساره نتانیاهو به نیروهای خدماتی محل اقامت همسرش دستور داده که افشا نکنند آشپزانی در این مقر وجود دارند تا بتواند از بیرون محل اقامتش غذا سفارش دهد.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی در صورتی که آشپزانی در محل اقامت نخست وزیر حضور دارند و حقوق دریافت می‌کنند، مجاز نیست که از بیرون سفارش غذا داده شود.

همچنین در این پیش‌نویس آمده است: همسر نتانیاهو، پس از آنکه مینی نفتالی، مدیر سابق مقر نخست وزیر در گزارشی برای بخش حسابرسی از وجود آشپزان در این مقر خبر داده بود، وی را مواخذه کرد.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، هزینه‌های سفارش غذای نتانیاهو و همسرش گاهی به مبلغ ۲۰ هزار شِکِل در ماه ( معادل ۶۰۰۰ دلار) می‌رسد.

سازه نتانیاهو وجود آشپزان در خانه برای سه سال از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ را با همکاری عزرا سیدروف، مدیرکل دفتر نتانیاهو مخفی نگه داشت. سیدروف نیز به دلیل این پرونده مورد محاکمه قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود که اتمام دریافت هدایایی به ارزش ۳۵۹ هزار شِکِل (حدود ۱۰۰ هزار دلار) متوجه همسر نتانیاهو شود.

ساره نتانیاهو در جریان لیست اتهاماتش قرار گرفته است و جلسه‌ای برای ابلاغ رسمی این اتهامات به زودی برگزار خواهد شد.

افیحای مندلبلیت، دادستان اسرائیل به همسر نتانیاهو ابلاغ کرد که قصد دارد به دلیل کلاهبرداری، دریافت هدایایی ممنوعه و سلب اطمینان وی را مورد محاکمه قرار دهد.

نتانیاهو نیز در واکنش به این تصمیم مندلبلیت مدعی شد که داستان سفارش غذا دروغ است و پس از محاکمه این اتهام لغو می‌شود.

۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...