نسخه چاپی

سازمان همكاری اسلامی درمورد میانمار ضعیف برخورد كرد

معاون مدیركل دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه عملكرد سازمان همكاری اسلامی درخصوص كشتار مسلمانان در میانمار را بسیار ضعیف ارزیابی كرد.

به گزارش نما, محسن روحی صفت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص وظیفه کشورهای اسلامی نسبت به فجایع اخیر در میانمار اظهار کرد: در حال حاضر بحث بر سر کشورهای اسلامی است که با وجود تفرقه بین آنها باید از منافع مسلمانان میانمار دفاع کنند.
وی ادامه داد: بسیاری کشورها از سازمان همکاری اسلامی درخواست کرده اند تا نشست فوق العاده ای برای رسیدگی به فجایع در میانمار تشکیل شود،به هر حال تعداد زیادی از مسلمانان که سالیان سال در میانمار زندگی می کردند از آنجا رانده شده اند.
معاون مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه با بیان این که کشورهای اسلامی قدرت و امکاناتی که دارند که درمورد فجایع در میانمار به کار نگرفتند، افزود: هیچ کشوری محکم در این موضوع پافشاری نکرده است و حال که ایران، ترکیه و بعضی از کشورها سر و صدا راه انداخته اند و سازمان ملل هم این کشتار مسلمانان را محکوم کرد بعضی از کشورها مانند عربستان کمی سر و صدا کردند .
روحی صفت تصریح کرد: در مجموع سازمان همکاری اسلامی در این مساله خیلی ضعیف برخورد کرد و نتوانست وظیفه ای را که از آن انتظار داشتیم به خوبی انجام دهد.
وی همچنین گفت: وقتی همه کشورهای دنیا متوجه شدند مسلمانان میانمار کشته و بسیاری نیز آواره شده اند به کمک آمدند که کمک چندانی هم نیست.
براساس گزارش های منتشر شده، در هفته های اخیر بر اثر حمله ارتش و بودایی های افراطی به مسلمانان روهینگیایی در میانمار، دستکم یک هزار نفر کشته شده اند.
این حمله از سوم شهریور پس از حمله گروهی مسلح به پایگاه های ارتش و مراکز پلیس میانمار در راخین آغاز و منجر به حمله گسترده نیروهای دولتی به مسلمانان شد.
گفته می ‌شود در این مدت بیش از 60 هزار خانه متعلق به مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار و بودایی های تندرو به آتش کشیده شده است.
به گفته دولت بنگلادش، میانمار از چند روز اخیر بخشی از مرزهای خود با این کشور را برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان 'روهینگیایی'که از خشونت های اخیر در میانمار به بنگلادش گریخته اند، مین گذاری کرده است.
دولت میانمار پیش از این با رد گزارش بازرسان سازمان ملل در خصوص اتهامات تجاوز گروهی، شکنجه، آتش سوزی و کشتار توسط نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا، مانع ورود بازرسان سازمان ملل و انجام گروه حقیقت یاب سازمان ملل شده است.

۱۳۹۶/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...