نسخه چاپی

آیا رزمایش تازه اسرائیل با هدف آماده سازی برای جنگ با ایران است؟

الدیار نوشت: شاید بارزترین مساله در بزرگترین رزمایش سالهای اخیر اسرائیل، تعامل جدی آنها با سناریوی تسخیر چند روزه شهركهای اسرائیلی توسط حزب الله است كه طبق نقشه اسرائیل با تسلیم حزب الله و برافراشتن پرچم سفید از سوی آنها پایان می یابد. در این جنگ فرضی، نقش اسرائیل در روزهای نخست دفاعی است اما پس از بازپس گیری شهركها، مرحله حمله را آغاز می كند.

به گزارش نما به نقل از انتخاب، به گفته تحلیلگر نظامی روزنامه عبری «یدیعوت احرونوت»، رزمایش اخیر در واقع در نتیجه کاهش موازنه و تعادل در وزارت دفاع رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

مانور نظامی کنونی اسرائیل تنها یک میدان نبرد را در نظر دارد؛ درست است که این میدان، صحنه مرکزی نبرد احتمالی است؛ اما براساس ارزیابی ها در صورت بروز جنگ حداقل دو میدان دیگر فلسطینی و لبنانی نیز اضافه می شوند. این در حالی است که صحنه سوریه امروز صحنه دومی است که می تواند به میدان اصلی مواجهه نیروهای اسرائیلی و نیروهای حامی ایران تبدیل شود. حال این سوال مطرح می شود که آیا نقشه و طرحی که ایزنکوت برای مقابله با نبرد احتمالی با حزب الله طراحی کرده، قادر است ارتش صهیونیستها را همزمان در سه میدان مبارزه قرار دهد؟

با مراجعه به رسانه های اسرائیلی می توانیم نتیجه بگیریم که تل آویو از تهدید جنگ در سه جبهه رنج می برد، که توسط تهران طراحی شده است و سناریوهای مختلفی در مورد مقابله های احتمالی از سوی اسرائیلی ها ارائه می شود؛ مساله ای که نتانیاهو و پوتین به خوبی از آن آگاهند، اما اقرار نمی کنند که قادر به مهار این خطر نیستند.

در نظر اسرائیلی ها، جنگ در نتیجه حضور نیروهای ایرانی شعله ور می شود؛ همین مساله اسرائیل را بر آن می دارد که با هدف قرار دادن پایگاههای موشکی لبنان، غزه و مراکز ساخت موشک در لبنان و سوریه، بر حزب الله سبقت گیرد.

در صورتی که موشکهای بالستیک حزب الله توسط گنبد آهنین اسرائیل دفع شود، ایران وارد خط می شود و در ادامه آمریکا در کنار اسرائیل قرار می گیرد.

حال سوال اساسی ان است که تاریخ حمله قطعی اسرائیل به حزب الله، پیش از پرتاب موشکهای بالستیکش، چه زمانی است؟

۱۳۹۶/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...