نسخه چاپی

اول مهر گزارش واژگونی مرگبار اتوبوس دانش‌آموزان ارائه می شود

به گزارش نما - خانه ملت نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم گزارش حادثه هرمزگان، اوایل مهرماه آماده شود تا برای سال تحصیلی جدید آیین نامه جدید اردوها با ایمنی بالاتر را تدوین کنیم. براساس گزارش شفاهی ، تخلفی متوجه آموزش و پرورش نبوده است.
سید محمد بطحایی اظهار داشت: محور جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان با موضوع نشست کمیسیون آموزش مجلس از حیث تخصصی متفاوت بود و بیشتر به مباحث جاده ای و امداد حادثه دیدگان پرداخته شد.

وی ادامه داد: به همراه معاونانم در نشست امروز کمیسیون عمران، اطلاعاتی را درخصوص نحوه برگزاری اردوهای دانش آموزان و اعزام آنان به نمایندگان حاضر ارائه دادیم و عنوان شد که آموزش و پرورش بررسی هایی را برای بازنگری آیین نامه برگزاری اردوهای دانش آموزی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کارگروهی در آموزش و پرورش تشکیل شده تا بررسی های دقیق تری در زمینه علل وقوع حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی انجام شود، البته کارگروه مذکور مقداری فرابخشی‌تر عمل می‌کند به این معنی که تنها در حوزه تربیتی به بررسی موضوع نمی پرازد بلکه مسئول حراست، مسئول بازرسی و کارشناس خبره برگزاری اردوها در این کارگروه عضو شده اند تا شبهات مطرح شده را بررسی کنند.

بطحایی گفت: علت اصلی بروز حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی، اشتباه انسانی و خواب آلودگی راننده اتوبوس اعلام شده و اینکه به دانش آموزان تذکری مبنی بر بستن کمربند داده نشده و حتی شنیده می شود که راننده دانش آموزان را تشویق کرده که کمربندهای ایمنی را باز کنند و وقتی به پلیس راه رسیدند به آنها اطلاع می دهد که کمربند ایمنی را ببندند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بررسی موضوعاتی مانند اینکه آیا مقدور بوده که اعزام دانش آموزان در ساعات پایانی شب نباشد، و آیا تمامی دانش آموزان از والدین خود رضایتنامه داشته اند یا خیر، تا هفته آتی مشخص خواهد شد. براساس گزارش شفاهی که به بنده داده شد آنچه که در آیین نامه پیش بینی شده است، تخلفی را متوجه آموزش و پرورش نمی کند.

وی اضافه کرد: باید صادقانه بگویم شاید مسئولان و همکاران بنده در استان هرمزگان می توانستند این دانش آموزان را به جای ساعات پایانی روز، چند ساعت زودتر اعزام کنند، البته دادستانی نیز از منظر حقوقی به این موضوع ورود کرده و ان شالله در انتظار خواهیم بود که نتایج اعلام شود.

بطحایی افزود: مشکلاتی در آموزش و پرورش وجود دارد که باعث می شود حرکت در شب اجتناب ناپذیر باشد، البته بعد از بروز حادثه مذکور فعلا اعزام دانش آموزان به اردو در زمان شب متوقف شده تا آیین نامه جدید مصوب و ابلاغ شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در اردوی دانش آموزان هرمزگانی به دلیل وجود شیب زیاد در جاده بندرعباس به شیراز، امکان استفاده اتوبوس از کولر در روز براساس گزارش ارائه شده در جلسه کمیسیون مقدور نبوده است.

وی گفت: می توان تناوب اردوها را کاهش داد، بدین معنی که جز در موارد معدود مانند مسابقات کشوری، می توان اردوها را کاهش داد.

۱۳۹۶/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...