نسخه چاپی

تنش در شبه جزیره كره به نفع هیچ كشوری نیست

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: تنش های موجود میان كره شمالی و كشورهای دیگر به نفع هیچ كشوری در دنیا نیست و آزمایش بمب های هسته ای هم به نفع هیچ یك از طرف ها نخواهد بود.

به گزارش نما به نقل از برنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز در دیدار با گرات ایوانز وزیر اسبق امور خارجه استرالیا گفت: روابط این دو کشور بسیار طولانی و خوب است و باید برای توسعه روابط برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی گفت: ما برای روابط خود با استرالیا احترام قائل هستیم و شما هم دارای تاریخ طولانی هستید و کشوری بزرگ و مهم محسوب می شود، باید دو کشور همکاری های خود را توسعه دهند و علی رغم برخی فراز و نشیب ها در روابط خوشبختانه، عزم جدی برای توسعه همکاری و روابط سازنده وجود دارد.

ولایتی ادامه داد: ایران کشوری تاثیرگذار در موضوعات منطقه ای و بین المللی است و امکان همکاری های ایران و استرالیا در مورد موضوعات منطقه ای و مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت وجود دارد و عزم جدی و جهانی برای این مبازه ضرورتی انکار ناپذیر است.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: همه کشورها باید بااستفاده از ظرفیت های دیپلماسی خود در جهت ثبات و صلح پایدار منطقه ای و بین الملی تلاش کنند و ایران در این زمینه همواره بعنوان سیاست اصولی خود با همه مظاهر تروریسم مبارزه کرده و این مقاومت و ایستادگی برای ثبات جهانی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی درباره بحران اخیر شبه جزیره کره نیز گفت: تنش های موجود میان کره شمالی و کشورهای دیگر به نفع هیچ کشوری در دنیا نیست و آزمایش بمب های هسته ای هم به نفع هیچ یک از طرف ها نخواهد بود و باید با آرامش همه طرف ها را دعوت به خویشتنداری کرد و با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی تنش ها را کاهش داد.

۱۳۹۶/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...