نسخه چاپی

شواهد تازه امارات علیه قطر

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزیر مشاور امارات در امور خارجه با تاکید بر اینکه شواهد روشنی دال بر حمایت قطر از "تروریسم" ارائه شده مدعی شد، انکار قطر و فرار این کشور از پذیرش مسئولیت هرگز نفعی برایش نخواهد داشت.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی درباره صد و چهل و هشتمین نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب اظهار داشت: چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و قطر از میانجی‌گری‌های کویت و تلاش‌های امیر این کشور در این راستا قدردانی و تشکر کردند.

قرقاش گفت: اکنون ابتکار عمل برای تعامل با خواسته‌های این چهار کشور عربی حامی مبارزه با تروریسم در دست قطر است.

قرقاش افزود: چهار کشور عربی یادشده شواهد روشنی دال بر حمایت قطر از "تروریسم" و دخالت این کشور در امور داخلی‌شان ارائه کردند که انکار قطر و فرار این کشور از پذیرش مسئولیت هرگز نفعی برایش نخواهد داشت.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه ادامه داد: نشست وزرای خارجه کشورهای عربی شاهد حصول توافق کاملی میان این کشورها در مورد حمایت از اقدامات ویژه مساله فلسطین و نیز حمایت این کشورها از ملی‌گرایی و مقابله با تلاش‌ها برای تقسیم کشورها بود.

وی افزود: ‌کشورهای عربی در این نشست بر اهمیت مقابله با تروریسم تاکید کردند.

قرقاش در نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب که روز سه‌شنبه برگزار شد، خاندان حاکم در دوحه را مسئول استمرار بحران در منطقه خلیج فارس دانست و گفت: اقداماتی که این چهار کشور عربی "حامی مبارزه با تروریسم" علیه الحمدین در پیش گرفتند، پس از صبری طولانی و توافقنامه‌هایی صورت گرفت که قطر امضا کرد اما به آنها عمل نکرد.

وی در این نشست با تاکید بر اینکه خاندان حاکم قطر باید سیاست‌های خود را تغییر دهد، از این گروه خواست حمایت‌های خود از تروریسم و دخالت‌هایش در امور داخلی سایر کشورها را متوقف کند.

قرقاش افزود: این چهار کشور عربی به اقدامات خود تا زمانی که قطر رویکردش را تغییر دهد ادامه خواهند داد.

این وزیر اماراتی گفت: راه‌حل این مساله نه در بالا بردن تنش‌ها بلکه در گفتگو و پاسخ مثبت به ۱۳ خواسته ارائه شده از سوی چهار کشور مذکور است.

۱۳۹۶/۶/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...