نسخه چاپی

تیلرسون: كره شمالی كل جهان را تهدید می‌كند

پس از آنكه پیونگ‌یانگ در كمتر از یك ماه گذشته دومین پرتاب موشكی خود را از فراز ژاپن انجام داد، وزیر امور خارجه آمریكا مدعی شد كه كره شمالی در حال حاضر كل جهان را تهدید می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: پس از آنکه پیونگ‌یانگ در کمتر از یک ماه گذشته دومین پرتاب موشکی خود را از فراز ژاپن انجام داد، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که کره شمالی در حال حاضر کل جهان را تهدید می‌کند.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: کره شمالی پس از آنکه تهدید کرد ژاپن را در دریا غرق می‌کند روز پنجشنبه موشک میانبردی را به طرف ژاپن پرتاب کرد. این پرتاب طولانی‌ترین پرواز موشکی کره شمالی تا به امروز است و نشانه دیگری از پیشرفت توانایی‌های نظامی این کشور منزوی محسوب می‌شود.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در شرق آسیا دولت منزوی و مهاجم کره شمالی دموکراسی‌ها در کره‌ جنوبی و ژاپن را تهدید می‌کند و از همه مهمتر اینکه اخیرا تهدیداتش به آمریکا را نیز توسعه داده و کل جهان را به خطر انداخته است.

این در حالی است که کره شمالی علی‌رغم افزایش خشم بین‌المللی به آزمایشات موشکی و نظامی خود ادامه داده است.

شورای امنیت در چند روز گذشته جدی‌ترین و سختگیرانه‌ترین تحریم‌های خود علیه کره شمالی را با هدف متوقف کردن برنامه اتمی این کشور منزوی تصویب کرد.

رکس تیلرسون روز جمعه این تحریم‌ها را حداقل و نه حداکثر اقداماتی که مقامات باید انجام دهند، توصیف کرد.

آمریکا در حال حاضر خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر بر واردات نفت کره شمالی و ممنوعیت صدور اجازه کار برای شهروندان کره شمالی در خارج از این کشور شده است.

تیلرسون از چین و روسیه که هر دو با تحریم‌های جدی‌تر علیه کره شمالی مخالف هستند خواست تا با انجام اقدامات مستقیم خودشان نشان دهند که دیگر این پرتاب‌های موشکی را تحمل نمی‌کنند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: مسکو با قاطعیت این پرتاب موشکی را محکوم می‌کند. این اقدام منجر به افزایش تنش‌ها و تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره خواهد شد.

با این حال وزارت خارجه چین از تمامی طرفین درگیر خواست تا به وضعیت پیچیده، حساس و بحرانی شبه جزیره کره دامن نزنند.

تیلرسون گفت: از آنجایی که کره‌ جنوبی و ژاپن از آمریکا درخواست کمک کرده‌اند ما در ایجاد یک اتفاق نظر در سازمان ملل و ایجاد یک جبهه بین‌المللی متحد که ارزش‌هایمان و امنیت‌مان را حفظ می‌کند، نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

۱۳۹۶/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...