نسخه چاپی

نتانیاهو: اسرائیل حضور ایران را در مرزهای شمالی تحمل نمی كند!

نتانیاهو محور اصلی سخنان خود در سازمان ملل را جلوگیری از تلاش ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در سخنرانی خود در هتلی در نیویورک پس از پایان بردن یک سفر تاریخی به آمریکای لاتین خطاب به خبرنگاران گفت: اسرائیل حضور ایران را در مرزهای شمالی خود تحمل نخواهد کرد زیرا این حضور نه فقط ما، بلکه همسایگان عرب را نیز تهدید می‌کند.

وی گفت محور اصلی سخنان خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جلوگیری از تلاش‌های ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه خواهد بود.

سخنان نتانیاهو درباره ایران تنها یک روز پس از آن مطرح شد که یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داد که روسیه درخواست تل‌آویو برای دور کردن نیرو‌های ایرانی و نیرو‌های تحت حمایت این کشور تا فاصله ۶۰- ۸۰ کیلومتری از مرز‌های جولان را رد کرده است.

این درخواست اولین بار در حالی در ماه ژوئیه توسط اسرائیل مطرح شد که مذاکرات آتش بس در جنوب سوریه بین " بشار اسد" رئیس جمهور این کشور و معارضان مسلح سوری، تحت حمایت واشنگتن و مسکو، در حال انجام بود.

یک مقام اسرائیلی با اشاره به مذاکرات بین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز ۲۳ اوت (اول شهریور) در سوچی اظهار داشت: «اسرائیل از گفتگوهای انجام شده در سوچی راضی است.»

این در حالی است که طبق خبرهای منتشر شده مسکو در مقابل این درخواست اسرائیل تنها وعده حفظ منطقه حائلی به عرض پنج کیلومتر را بین نیروهای نزدیک به ایران و مرزهای اسرائیل را داده است.

تل آویو به دلیل احتمال حضور نیروهای ایرانی در نزدیکی مرز خود، با توافق مسکو و واشنگتن برای آتش بس در جنوب سوریه مخالف است.

قرار است نتانیاهو در ۱۹ سپتامبر در حاشیه نشست سازمان ملل با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا درباره حضور ایران در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی دیدار و گفتگو کند.

این سومین ملاقات میان این دو رهبر از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

اولین دیدار در ماه فوریه، مربوط به سفر نخست وزیر اسرائیل به کاخ سفید بود و دومین بار آن در ماه مه در سفر دو روزه رئیس جمهور آمریکا به‌ سرزمین‌های اشغالی روی داد.

به گزارش خبرگزاری‌های عبری، دیدار ترامپ ونتانیاهو احتمالا زودتر از ۱۹ سپتامبر رخ خواهد داد.

۱۳۹۶/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...