نسخه چاپی

پسر15ساله كه در دوئل عشقی دست به آدمكشی زده بود،از قصاص نجات یافت

به گزارش نما - ایران نوشت:پسر15 ساله که درجریان دوئل عشقی، پسرجوانی را با همدستی دوستش به قتل رسانده بود، پس ازمحاکمه دردادگاه کیفری تهران، از قصاص گریخت.

رسیدگی به این پرونده از آبان سال 94 با گزارش درگیری منجر به قتل پسر جوانی در یکی از میدان‌های ورامین در دستور کار بازپرس و تیم تحقیق قرار گرفت. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد 4 پسر نوجوان و جوان پس از آشنایی با دختری در فضای مجازی برای زهرچشم گرفتن از رقیب درقالب دو گروه دو نفره به جان هم افتاده‌اند که در این میان پسری به نام «شاهین» با ضربه چاقوی اشکان 15 ساله از پا درآمده بود. به این ترتیب اشکان و دوستش به اتهام قتل و مشارکت در قتل دستگیر شده و پس از تکمیل تحقیقات، صبح دیروزدر شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور قاضی واعظی-مستشار- پای میزمحاکمه ایستادند.
در ابتدای جلسه اولیای دم برای عاملان جنایت قصاص خواستند. سپس «اشکان»-متهم ردیف اول- در جایگاه ایستاد و در دفاع از خود گفت: «مدتی قبل از روز حادثه، من و دوستم با دختری به‌نام سحر در فضای مجازی آشنا شدیم. اما خیلی زود فهمیدیم دو پسر دیگر قصد شومی درباره او دارند و حرف‌های بدی در این باره می‌زنند. به همین خاطر با آنها قرار گذاشتیم تا زهرچشمی بگیریم که درگیری جدی شد و من «شاهین» را با چاقو زدم. اما هرگز نمی‌خواستم او را بکشم.» سپس دوست اشکان در جایگاه ایستاد و ضمن اعتراف به حضور درمشاجره مرگبار گفت: «من سابقه کیفری دارم و چند وقت قبل نیز به اتهام شرب خمر محاکمه شدم و در چند درگیری حضور داشتم. حرف‌های اشکان را هم تأیید می‌کنم. اما به هیچ عنوان قصد درگیری و قتل نداشتیم.»پس از پایان اظهارات دو متهم، قضات وارد شور شده و متهم ردیف اول را با اعمال ماده 191 قانون مجازات اسلامی- ممنوعیت قصاص متهمان زیر18 سال- به 5سال حبس و پرداخت دیه کامل محکوم کردند. متهم ردیف دوم نیز با توجه به سوابق کیفری‌اش به چهار سال و نیم حبس محکوم شد.

۱۳۹۶/۶/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...