نسخه چاپی

خطر سكته در كمین كارمندان جوان

اگر شرایط كاری شما به گونه‌ای است كه باید ساعت‌ها پشت میز بنشینید، خطر بروز یكی از مرگبارترین بیماری‌ها دركمین شما است،

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس پژوهش‌های صورت گرفته افرادی که درطول روز هفت الی ده ساعت را نشسته سپری می‌کنند درخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته هستند.
براین اساس محققان دانشگاه کلمبیا که برروی رابطه نشستن و بی تحرکی طولانی مدت و ابتلا به بیماری‌های قلبی پژوهش کرده اند به افراد توصیه می‌کنند هر نیم ساعت یک بار از جای خود بلند شده قدم بزنند و سعی کنند کار‌های خود را به صورت ایستاده انجام دهند.

آمار‌ها نشان می‌دهند افراد بالای ۴۵ سال که دچار کم تحرکی هستند و ساعت‌های طولانی در روز را به صورت نشسته سپری می‌کنند با درصد بالایی دچار مرگ زودرس می‌شوند به ویژه اگر سابقه مصرف مواد دخانی را نیز داشته باشند.

کارشناسان این نتیجه‌ها را با بررسی بر روی بیش از هفت هزار و نهصد فرد بزرگسال بالغ دررده سنی ۴۵ سال به بالا بدست آورده اند.

دراین تحقیق که ۴ سال به طول انجامیده است، حدود ۳۴۰ نفر از افرادی که ۷۷ درصد از زمان روزانه خود را به صورت نشسته و بدون تحرک سپری کرده اند دچار مرگ زودرس به ویژه در اثر سکته قلبی شده اند.

تحرک و ورزش بهترین دارو برای حفظ سلامت قلب و جلوگیری از آسیب دیدن این عضو ارزشمند و حیاتی بدن است. تنها اندکی قدم زدن و تحرک داشتن مابین انجام فعالیت‌های کاری روزانه می‌تواند اثر‌های مخرب ساعت‌ها نشستن را از بین ببرد و سلامت فرد را تامین کند.
درکنار انجام این تمرین ساده، اما مفید برای قلب انجام راهکارهایی، چون مصرف میوه و سبزی تازه، پرهیز از مصرف نمک و شکر، خودداری از استرس و مصرف سیگار، تنفس عمیق، کنترل وزن و جلوگیری از چاقی همگی می‌تواند سلامت قلب فرد را تا سال‌ها بیمه کند.

حرکت کردن و داشتن تحرک در زمان انجام کار، همچنین باعث خون رسانی بیشتربه بدن و مغز و موفقیت بالای کاری و حرفه‌ای می‌شود.

۱۳۹۶/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...