نسخه چاپی

گزارش «نحوه عملكرد بانك‌ها» نهایی شد

عضو كمیسیون اصل نود مجلس از اتمام گزارش «نحوه عملكرد بانك‌ها» در این كمیسیون خبر داد و گفت: این گزارش به گلایه مردم نسبت به نحوه ارزیابی سود بانكی، نحوه پرداخت تسهیلات به مردم و نحوه پرداخت تسهیلات به پروژه‌های مختلف و همچنین بررسی موضوع بدهی بدهكاران بانكی پرداخته است.

به گزارش نما, محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس و فردوس در گفت‌وگو با میزان از اتمام بررسی گزارش «نحوه عملکرد بانک‌ها» در کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد.

وی افزود: کمیسیون اصل نود پیرامون این گزارش به گلایه مردم نسبت به نحوه ارزیابی سود بانکی، نحوه پرداخت تسهیلات به مردم و نحوه پرداخت تسهیلات به پروژه‌های مختلف و همچنین بررسی موضوع بدهی بدهکاران بانکی پرداخته است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: تصمیم‌گیری درباره ارائه این گزارش به صحن علنی مجلس و یا ارجاع به سایر دستگاه‌ها به بعد از رأی‌گیری در صحن کمیسیون موکول می‌شود.

بررسی برخی از پرونده‌های زمین‌خواری در کمیته محرمانه
امیرحسنخانی در ادامه درباره سرنوشت پرونده‌های زمین‌خواری در کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کمیته برخی از این پرونده‌ها تغییر کرده است و به‌ عنوان مثال از کمیته اقتصادی به کمیته محرمانه و ویژه ارسال شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به تهیه طرحی درباره مبارزه با زمین‌خواری و ویژه‌خواری در این کمیسیون گفت: یقیناً اگر به جایی برسیم که نقض قوانین در زمینه زمین‌خواری و ویژه‌خواری وجود داشته باشد دست به کار می‌شویم و با همکاری مرکز پژوهش‌ها طرحی را در این زمینه تهیه می‌کنیم.

بدهی میلیاردی
امیرحسنخانی پیشتر نیز - 16 شهریور - به خبرنگار میزان گفت: رقم بدهی بدهکاران بانکی میلیاردی است و این بدهی به تمامی بانک‌ها مربوط می‌شود.

وی با اشاره به دلایل میلیاردی شدن بدهی‌ها افزود: میلیاردی بودن رقم بدهی بدهکاران بانکی دلایل متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به عدم هزینه کردن منابع در محل مشخص و ایجاد رکود در کشور اشاره کرد که این موارد باعث شده تا بدهکاران نتوانند بدهی خود را در زمان معیین به بانک‌ها بازگردانند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: معوقات بانکی از بدهکاران معوقات درشتی است که در گزارشی در این رابطه، به آن اشاره شده است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به پرونده‌های کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل نود گفت: در حال حاضر گزارش پرونده محصولات تراریخته در این کمیته آماده شده است و قرار است در صحن کمیسیون مورد رأی گیری قرار گیرد و پس از آن در صورت موافقت کمیسیون به صحن علنی مجلس ارائه شود.

امیرحسنخانی اظهار داشت: همچنین گزارشات مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری تقریباً در این کمیته آمده است و باید پس از تعطیلات مجلس در صحن کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

بدهکاران بانکی
داوود محمدی نماینده مردم قزوین نیز 7 شهریور درگفت‌وگو با خبرنگار میزان، از تکمیل و نهایی شدن گزارش بدهکاران بانکی در کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد.

وی افزود: گزارش بدهکاران بانکی به زودی در صحن علنی کمیسیون اصل نود مطرح و رأی گیری خواهد شد و پس از آن به صحن علنی مجلس تقدیم می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد بدهکاران بانکی بر اساس گزارش تهیه شده، تصریح کرد: بر اساس گزارش این کمیسیون، بدهکاران زیادی شناسایی و وجود دارند، اما تعداد عمده بدهکاران ۸۰۰ نفر است.

محمدی تاکید کرد: بخش عمده بدهی‌های بانکی مربوط به این ۸۰۰ نفر است.

وی با اشاره به ارقام دقیق بدهی ۸۰۰ بدهکار بانکی، گفت: رقم کلی بدهی بدهکاران بانکی تعیین شده و میزان بدهی این ۸۰۰ نفر هم مشخص شده است.

۱۳۹۶/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...