نسخه چاپی

رئیس‌جمهور در سازمان ملل نقض برجام را با صدای بلند اعلام كند

به گزارش نما به نقل از مشرق، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و نقض آشکار برجام، اظهار داشت: از همان روزهای اولی که موضوع مذاکرات هسته‌ای مطرح بود، مقام معظم رهبری به هیأت مذاکره‌کننده هشدار می‌دادند که طرف مقابل، بدعهد و بدپیمان است و بارها عهدشکنی و پیمان‌شکنی کردند و باید مراقب باشید.

وی افزود: عده‌ای از مسئولان کشور هم در خلال مذاکرات هسته‌ای، نسبت به پیش‌نویس منتشرشده توافق هسته‌ای اعتراض داشتند و به متن برجام ایرادات زیادی را گرفتند مبنی بر اینکه این متن باعث می‌شود دست طرف مقابل باز باشد، اما وزیر امور خارجه و شخص رئیس‌جمهور توجهی نکردند، جای تأسف بیشتر دارد که آقای صالحی هم با آنها همراه و هم‌زبان بود و حتی سوگند یاد کرد که مشکلی وجود ندارد.

موسوی‌لارگانی همچنین گفت: در موضوع برجام رئیس‌جمهور گفتند بازی برد ـ برد داشتیم، اما هر چه از زمان اجرای برجام گذشت، شاهد عهدشکنی‌های مکرر طرف مقابل به ویژه آمریکا بودیم. آمریکا تمام تعهداتش در برجام را زیر پا گذاشت، قرار بود تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های بانک‌ها برداشته شود، قرار بود خرید هواپیما برای ما آزاد شود و قطعاتی که قبلاً به ایران نمی‌دادند را بدهند، تقریباً قرار بود تحریم‌ها در همه موارد برچیده شوند، اما نه تحریم‌های بانک‌ها برداشته شد و نه دیگر تحریم‌ها.

وی تصریح کرد: قرار بود پس از برجام، کشتی‌های ایرانی توسط شرکت‌ها، بیمه شوند، اما نشد. قرار بود پول‌های بلوکه‌شده ایران را برگردانند، اما دستبرد زدند و این پول‌ها را به بهانه‌های مختلف دزدیدند.

موسوی‌لارگانی با بیان اینکه تحریم‌های 10 ساله را تمدید کردند، گفت: کنگره آمریکا نیز تحریم‌های جدیدی را نیز به عنوان تحریم‌های مادر اخیراً به تصویب رساند که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم رسید و به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه دادند اگر بخواهد، خودش تحریم جدیدی را اضافه کند.

نائب رئیس عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: وعده‌هایی که در آن زمان هم رئیس‌جمهور و هم وزیر امورخارجه و آقای صالحی می‌دادند، این بود که می‌گفتند اگر طرف مقابل به وعده‌هایش عمل نکند، ظرف چند روز می‌توانیم به جای اولمان برگردیم، ولی تاکنون حرکتی انجام نشده است.

نماینده فلاورجان در مجلس تأکید کرد: اگر واقعاً این توان را دارند که ظرف چند روز به نقطه قبل از تصویب برجام برگردند، به جای تهدید طرف مقابل، عملاً غنی‌سازی 20 درصد را آغاز کنند تا آمریکایی‌ها متوجه شوند که جمهوری اسلامی ایران هم می‌تواند اقدام عملی انجام دهد.

موسوی‌لارگانی یادآور شد: بهتر است سانتریفیوژهای نطنز را به حالت قبل برگردانیم و با جدیت پاسخ دندان‌شکنی به آمریکایی‌ها بدهیم.

نائب رئیس عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر می‌بینیم تحریم‌ها و اقدامات آمریکا نقض برجام است، دیگر نباید بگوییم چنین یا چنان می‌کنیم، بلکه باید رسماً اقدام کنیم، چرا که دشمن جری‌تر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چه ما بیشتر عقب‌نشینی کنیم، دشمن بیشتر پیش می‌آید، از همان ابتدای برجام بحث موشک‌های بالستیک یا مراکز نظامی ایران مطرح نبود، اما هر چه ما عقب‌نشینی کردیم، آنها جلوتر آمدند و خواسته‌های بیشتری را مطرح کردند، همه این موارد را یکی پس از دیگری با زیاده‌خواهی مطرح می‌کنند، فلذا وقت آن است رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل، نقض آشکار برجام توسط آمریکا را با صدای بلند مطرح کند.

۱۳۹۶/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...