نسخه چاپی

آزادسازی 70 درصد سواحل تصرف‌شده مازندران تا سال 98

دبیر مدیریت یكپارچه‌سازی و آزادسازی سواحل و بنادر مازندران گفت: امیدواریم با همكاری ادارات كل تا سال 98 بتوانیم 70 درصد سواحل مازندران آزاد شود.

به گزارش نما به نقل از فارس از شهرستان نکا، سیاوش رضوانی امروز در حاشیه برگزاری جلسه آزادسازی ساحل نکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس سند مدیریت یکپارچه آزادسازی سواحل، قرار شد در برنامه چهارم و پنجم سواحل دریای کل کشور که به دلایل عمدی و یا غیرعمدی تصرف شده‌اند آزاد شود و راه و ترابری مکلف به پیگیری طرح شد.

وی افزود: این طرح از سال 92 در هفت استان ساحلی آغاز شد و آموزش‌های لازم به دهیاران و بخشداران و اعضای کارگروه شهرستان‎‌ها و نقشه‌ها ارائه شد که پهنه‌بندی‌ها و مناطق مختلف، مشخص شد.

دبیر مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر ادامه داد: براساس این پهنه‌بندی‌ها مناطق مختلف کشاورزی، شیلات، مناطق ریسک‌پذیری و زلزله‌خیز در نقشه مشخص شد.

این مسؤول گفت: براساس این مدیریت یکپارچه اراضی و آزادسازی سواحل، 275 پرونده در استان مازندران از رامسر تا لیوان شرقی تشکیل شد و 95 پرونده در اختیار قوه قضاییه قرار گرفت.

رضوانی افزود: بر همین اساس و طبق پرونده‌های ارائه‌شده به قوه قضاییه، حکم قلع و قمع برای 54 مورد صادر شده است که برخی با تذکر و جلسات، رفع تصرف شد.

وی بیان کرد: با توجه به گذشت دو سال و نیم از اجرای این طرح، این طرح در حال فرهنگ شدن در بین افراد است تا از تصرفات جلوگیری شود.

دبیر مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر یادآور شد: همکاری دستگاه‌ها و قوه قضاییه و دادستان‌ها در سراسر استان مازندران و حوزه‌های مختلف اعلام‌شده بسیار فراوان و مناسب بوده است و کمیته فرعی و کمیته دوم بازدیدهای مختلف دارد.

این مسؤول ادامه داد: کمیته اصلی با حضور مدیران کل در استان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های مختلف انجام می‌شود و در همین راستا کمیته فرعی هم در شهرستان‌ها فعال است که بازدیدهای مختلف و منظم انجام می‌شود.

رضوانی گفت: براساس کارشناسی‌های انجام‌شده حدود 478 کیلومتر سواحل دریای مازندران با احتساب تالاب‌ها، فرورفتگی‌ها و رودخانه‌ها، طول نوار ساحلی محاسبه شده است که تاکنون حدود 38 کیلومتر آزاد شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین تصرف در غرب مازندران است و در شرق مازندران تصرف در ساحل همچون غرب وجود ندارد و سازه‌ای ساخته نشده و همچنین ساحل اشغال نشده است.

دبیر مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر افزود: امیدواریم با همکاری ادارات کل تا سال 98 بتوانیم 70 درصد سواحل مازندران آزاد شود.

رضوانی گفت: دستگاه‌های جزء کمیته آزادسازی سواحل، در تمام بازدیدها حضور دارند و امیدواریم با هماهنگی مناسب در ادامه راه، پیام مناسب به رده‌های بالاتر اعلام شود.

۱۳۹۶/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...