نسخه چاپی

۵۵ سال زندان برای ۲ جوانی كه زن مجرد را بعد از سرقت خانه‌اش ربودند و آزار دادند

به گزارش نما- شرق نوشت:مردادماه سال ٩٥ زن جوانی به اداره پلیس مراجعه کرد و از سه مرد که پس از سرقت از منزلش او را ربوده بودند و مورد آزار و اذیت قرار دادند شکایت کرد.

این زن که فرانک نام داشت، به مأموران گفت: غریق‌نجات یکی از استخر‌های پایتخت هستم که مدتی پیش از همسرم جدا شدم و به‌تنهایی در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنم. دیشب خواب بودم که سه مرد وارد خانه‌ام شدند و پس از بستن دست‌وپایم همه طلاها و پول‌هایم را سرقت کردند. آنها همچنین به‌زور من را سوار خودرویشان‌ کردند و به خانه‌ای متروکه بردند و هرچه به آنها التماس کردم من را رها نکردند و تا صبح من را مورد آزاد و اذیت قرار دادند.

با اعلام این شکایت، کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و طبق اطلاعاتی که این زن در اختیار آنها قرار داده بود توانستند یکی از متهمان را که ابراهیم نام داشت، شناسایی و بازداشت کنند. او که ٣٦ سال داشت و ابتدا منکر این ماجرا شد، در بازجویی‌های فنی به کارآگاهان گفت: از مدت‌ها قبل فرانک را می‌شناختم و می‌دانستم او در یک خانه مجردی زندگی می‌کند، به همین دلیل با برادرم، اسماعیل و یکی از دوستانم، به نام بهنام، نقشه سرقت از خانه او را کشیدیم. قبول دارم اموال او را به سرقت بردیم، اما او را از خانه‌اش خارج نکردیم و به او آزاری نرساندیم.

به دنبال اطلاعاتی که ابراهیم در اختیار پلیس قرار داد، کارآگاهان بهنام را شناسایی و بازداشت کردند، اما پلیس نتوانست ردی از اسماعیل پیدا کند و او همچنان متواری است.
به‌این‌ترتیب کیفرخواست علیه متهمان صادر شد و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

در این جلسه که به صورت غیرعلنی برگزار شد، متهمان منکر آزار زن جوان شدند و گفتند فرانک را آزار نداده‌اند و اطلاعی از مخفیگاه اسماعیل ندارند.

در پایان، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، دو متهم را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و ابراهیم را به جرم آدم‌ربایی به ٢٢ سال زندان، به جرم سرقت به ١٥ سال و به جرم نگهداری این زن به چهارسال‌ونیم حبس، ٩٩ ضربه شلاق به‌خاطر آزار زن جوان و ٧٤ ضربه شلاق به دلیل سرقت محکوم کردند. متهم ردیف دوم نیز به‌خاطر آدم‌ربایی به ١٥ سال زندان و به‌خاطر حبس و نگهداری این زن به سه سال زندان و ٩٩ ضربه شلاق محکوم شد. قضات دادگاه قرار است به‌زودی برای سومین متهم فراری این پرونده، غیابی حکم صادر کنند.

۱۳۹۶/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...