نسخه چاپی

آمار خودكشی دانشجویان درسال گذشته

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینكه آمار خودكشی دانشجویی در سال گذشته تحصیلی كمتر از 10 مورد بود، گفت: اما حتی یك مورد خودكشی نیز برای وزارتخانه قابل قبول نیست.

به گزارش نما، مجتبی صدیقی روز یکشنبه با اشاره به طرح سنجش سلامت دانشجویان سرتاسر کشور اظهار داشت: طرح سنجش سلامت روان برای تمامی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌ها همچون سال های گذشته از اول مهر ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت دانشجویان به مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت، گفت: بر اساس طرح سنجش سلامت، تمامی دانشجویان از نظر سلامت روان مورد بررسی قرار می گیرند و افرادی که مشکل خاصی داشته باشند، برای درمان به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

صدیقی تصریح کرد: طرح سنجش سلامت به منظور بیماریابی و کشف نیازهای درمانی بر اساس سال های گذشته برای تمامی دانشجویان جدیدالورود انجام می شود و دانشجویان تحت معاینه پزشکی، دندانپزشکی، کنترل علایم حیاتی، تعیین سطح بینایی، سنجش قد و وزن، واکسیناسیون، مشاوره روانی و غیره قرار می گیرند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: همچنین امسال برای تمامی دانشجویان خوابگاهی، پرونده سلامت ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این پرونده متناسب طرح پایش سلامت دانشجویان انجام خواهد شد و دانشجویانی که مشکلات سلامتی داشته باشند تحت پوشش این پرونده درمان قرار می گیرند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: طرح پایش سلامت، ضمن ارزیابی سلامت، شناسایی افراد در معرض خطر و آسیب پذیر و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها را بررسی می کند و با تشکیل شناسنامه سلامت، راه را برای آموزش سبک زندگی سالم و تبیین راهکارهای پیشگیرانه برای آنان، روشن می‌کند.

صدیقی با اشاره به خبر هفته گذشته دانشجویی که قصد خودکشی از پشت بام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشت نیز گفت: این فرد، دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه تهران بود که مدت تحصیل وی در این مقطع تحصیلی ۱۰ سال به طول انجامیده بود.

وی با بیان اینکه این دانشجو بخشی از دوره تحصیلی خود را به دلیل همین مشکلات روحی که داشت به دانشگاه دیگر انتقال داده و سرانجام سال گذشته در همان دانشگاه درس وی تمام شده بود، گفت: البته این دانشجو طی مدت تحصیل تحت نظارت مرکز مشاوره دانشگاه قرار داشت و چون تحصیل وی بعد از ۱۰ سال به اتمام رسیده بود، بحث نظام وظیفه و معافیت تحصیلی برای شروع کار شناسی ارشد وجود داشت.

صدیقی ادامه داد: دانشجوی مذکور در دوره کارشناسی ارشد قبول شده و به سازمان مراجعه کرده بود، با پیگیری سازمان و با توجه به شرایط خاصی که داشت، توانستیم از نظام وظیفه برای وی مهلت بگیریم تا در طول نیم سال تحصیلی آینده با توجه به شرایطی که دارد بتواند، معافیت دائم خود را دریافت کند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: این فرد روز بعد از اقدام به خودکشی به سازمان آمد و با نماینده سازمان امور دانشجویان به دانشگاهی که قبول شده بود مراجعه کرده و برای کارشناسی ارشد ثبت نام کرد، تا درطول نیمسال تحصیلی بحث معافیت وی حل شود.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: البته این دانشجو زیر نظر کارشناس مشاوره قرار گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

بیش از 4 میلیون دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می کنند.

۱۳۹۶/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...