نسخه چاپی

تشریح موضوع رفراندوم كردستان توسط شمخانی

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت كه در جلسه غیر علنی امروز مجلس دبیر شورای عالی امنیت ملی بر حمایت و پشتیبانی از دولت و مجلس عراق، تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه غیر علنی امروز مجلس دبیر شورای عالی امنیت ملی بر حمایت و پشتیبانی از دولت و مجلس عراق، تاکید کرد.

کمال دهقانی در توضیح جلسه غیر علنی امروز چهارشنبه مجلس با حضور شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: صحبت‌های آقای شمخانی حول محور امنیت ملی کشور بود. ایشان ابعاد حقوقی، سیاسی و امنیتی همه پرسی استقلال کردستان عراق و موضع گیری‌ها در سطح بین‌المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت و کشورهای همسایه را مطرح کردند.

وی افزود: بر اساس این توضیحات تبعات همه پرسی می‌تواند منجر به تنش بین اقلیم و دولت مرکزی عراق و کشورهای همجوار شود و تاثیرات امنیتی، سیاسی و اقتصادی را به دنبال داشته باشد همچنین ممکن است کشورها از این بحران تاثیر بگیرند.

دهقانی خاطرنشان کرد: موضع ایران درباره‌ی همه پرسی استقلال اقلیم کردستان همان چیزی است که رسما از جانب شورای عالی امنیت ملی اعلام شد یعنی حمایت و پشتیبانی از دولت و مجلس عراق که این همان موضع گیری سازمان ملل و همه کشورهاست که اصل را بر حفظ تمامیت ارضی کشور عراق و وحدت سرزمینی این کشور قرار دادند.

وی در پایان گفت: بر این اساس آقای شمخانی تاکید کرد که سیاست ایران نیز حفظ تمامیت ارضی عراق و دفاع از مجلس و دولت این کشور است.

۱۳۹۶/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...