نسخه چاپی

آغاز سفر ملك سلمان به روسیه با همراهی هیئت هزار نفره

پادشاه عربستان برای یك دیدار رسمی سه روزه به مسكو سفر كرده و امروز با رئیس جمهوری روسیه در مورد مسائل منطقه‌ای و توسعه همكاری‌های دوجانبه گفتگو خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، "سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه عربستان سعودی برای نخستین بار در تاریخ روابط روسیه-عربستان، به مسکو سفر کرده است. هواپیمای حامل شاه سلمان عصر روز چهارشنبه در فرودگاه بین المللی «ونوکوا- ۲» پایتخت روسیه به زمین نشسته و مورد استقبال رسمی "دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و چند مقام بلندپایه دیگر قرار گرفت.

انتظار می‌رود سفر پادشاه عربستان به مسکو تا ۷ اکتبر طول بکشد. وی امروز با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه ملاقات خواهد داشت. طبق اطلاعات منتشره از سوی کاخ کرملین، اوضاع در بازار نفت با توجه به کاهش میزان استخراج آن، اوضاع در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا، با تکیه بر حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات در این منطقه، در مرکز توجه این مذاکرات قرار دارد. احتمال مذاکرات دو طرف در خصوص همکاریهای نظامی-فنی نیز وجود دارد.

شاه سلمان روز جمعه، ۶ اکتبر، با "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه دیدار و گفتگو خواهد نمود. صحبت بر سر طرح سرمایه گذاریهای مشترک، همکاریهای تجاری-بازرگانی، صنعتی-کشاورزی و انرژی می‌باشد. انتظار می‌رود که در جریان این سفر چند سند همکاری بین دو کشور امضاء شود.

پادشاه عربستان را در این سفر هیئتی حدود ۱۰۰۰ نفر همراهی می‌کنند.

۱۳۹۶/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...