نسخه چاپی

عملیات ایذایی روسیه علیه سربازان ناتو در بالتیك

به گزارش نما- ایسنا نوشت: تلاش‌های جدید کرملین برای مختل کردن استقرار نیروهای ناتو در کشورهای حوزه بالتیک شامل آزار و اذیت رو در روی سربازان با استفاده از اطلاعات شخصی‌شان است؛ اقدامی که می‌تواند به راحتی به تاکتیک‌های مرگبار تبدیل شود.

به گزارش دویچه وله، مقامات آمریکا و ائتلاف ناتو اعلام کرده‌اند که نسبت به گزارشات به دست آمده مبنی بر اینکه نیروهای خط مقدم ناتو در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان با غریبه‌هایی رو در رو می‌شوند که اطلاعات شخصی آنها را به همراه دارند، بسیار نگران هستند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که روسیه از تکنیک‌های پیشرفته شناسایی از جمله پهپادها و آنتن‌های سری برای به دست آوردن اطلاعات شخصی از تلفن‌های همراه هوشمند پرسنل نظامی ناتو استفاده می‌کند؛ پرسنلی که به عنوان بخشی از برنامه "حضور پیشرو گسترش یافته" ناتو در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر شده‌اند.

در این گزارش روزنامه وال استریت ژورنال آمده است که پرسنل نظامی ناتو در ملأ عام با افرادی که گمان می‌رود جاسوس روسیه هستند روبه‌رو می‌شوند و این جاسوس‌ها حامل اطلاعات شخصی سربازان ناتو با هدف ارعاب و اذیت آنها هستند.

کی بیلی هاچیسان، سفیر آمریکا در ناتو در مقر این ائتلاف گفت: ما قطعا این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

یکی از افسران نظامی که مورد این آزار و اذیت قرار گرفته می‌گوید که تلفن همراهش هک شده و نگران است که روس‌ها با استفاده از این اقدام او را دائما ردگیری کنند.

یکی از مقامات نظامی ناتو گفت: ما شاهد تلاش‌هایی برای مختل کردن استقرار نیروهایمان در حوزه بالتیک هستیم اما پرسنل ما علی رغم این چالش‌های ترکیبی کاملا برای فعالیت در این ماموریت آماده شده‌اند.

وی افزود: امنیت پرسنل ما همیشه در اولویت ناتو و همچنین کشورهای میزبان و مشارکت کننده قرار داشته است. تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از این ماموریت و شبکه‌هایش اتخاذ شده و پرسنل ما کاملا آموزش دیده‌اند تا در اقدامات روزمره خود از جمله اقداماتی که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند، هوشیار باشند.

البته این آزار و اذیت رو در رو غیرقابل پیش بینی و بی‌سابقه نبوده است. بسیاری از کشورهای مشارکت کننده در این ماموریت ناتو در نزدیکی مرز روسیه به نیروهای خود درباره خطر به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشان در رسانه‌های اجتماعی هشدار داده‌اند چراکه این "دشمنان" می‌توانند از این راه برای انجام تحقیقات استفاده کنند.

۱۳۹۶/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...