نسخه چاپی

شناور شدن ساعات كار دردی از مردم دوا نكرد

عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به اینكه ارزیابی میزان كاهش ترافیك كار سختی است، گفت: باید برنامه بلندمدت برای پدیده ترافیك داشته باشیم و این طرح‌های مقطعی مانند شناور شدن ساعات كار دوای درد نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به اینکه ارزیابی میزان کاهش ترافیک کار سختی است، گفت: باید برنامه بلندمدت برای پدیده ترافیک داشته باشیم و این طرح‌های مقطعی مانند شناور شدن ساعات کار دوای درد نیست.

حسن خلیل‌آبادی در مورد تأثیرات اجرای طرح شناور شدن ساعات کاری ادارات در کاهش ترافیک گفت: ترافیک ابتدایی مهر امسال روان‌تر از سال‌های گذشته احساس شد اما ارزیابی میزان کاهش ترافیک کار سختی است و نمی توان به راحتی میزان آن را اعلام کرد.

وی ادامه داد: ترافیک پدیده‌ای است که در مواقع پیک ایام سال مانند اول مهر یا برگزاری مراسم مذهبی و خاص وجود دارد و باید تلاش کنیم راهکارهای اساسی برای از بین بردن ترافیک و تراکم خودرو با استفاده از حمل‌ونقل عمومی ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: ایجاد سرویس‌های مخصوص مدارس و توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو ازجمله اقداماتی است که به کاهش ترافیک کمک مؤثری می‌کند، وگرنه 10 درصد ترافیک هم کم شود، این دردی از مردم دوا نمی‌کند.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: اگر طرح درازمدت داشته باشیم که بدانیم سالی 10 درصد از حجم ترافیک کم می‌شود، می‌توانیم بگوییم 10 سال دیگر معضل ترافیک حل‌شدنی است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: باید برنامه بلندمدت داشته باشیم و این طرح‌های مقطعی مانند شناور شدن ساعات به نوعی مسکن موقت است و دوای درد نیست.

وی افزود: البته در شرایط فعلی شاید چاره‌ای هم وجود ندارد و گاهی برای تسکین درد بیمار باید مسکن تجویز کنیم.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی باید سیستم مدیریت شهری قرار گیرد، البته قول‌هایی داده شده که واگن‌هایی به این سیستم واگذار شود؛ چراکه یکی از راه‌های اساسی برای حل معضل ترافیک توسعه حمل‌ونقل عمومی بوده که بهترین آن مترو است.

۱۳۹۶/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...