نسخه چاپی

گفتگوی تلفنی مكرون و ترامپ درباره ایران

رؤسای‌جمهور آمریكا و فرانسه در تماسی تلفنی درباره ایران گفتگو كردند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، پایگاه اینترنتی رسمی کاخ سفید بیانیه‌ای درباره گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه منتشر کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باامانول مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تلفنی صحبت کرد. در این گفتگو، رئیس جمهور فرانسه مراتب تسلیت خود را به علت تیراندازی در لاس وگاس ابراز داشت. رئیس جمهور ترامپ نیز از ابراز همدردی وی تشکر کرد و از اقدامات فوری فرانسه در واکنش به این رویداد قدردانی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهور ترامپ همچنین مراتب تسلیت خود را به علت حمله با چاقو در روز دوم اکتبر در شهر مارسی فرانسه به رئیس جمهور این کشور ابراز کرد. در این دیدار روسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره عملیات مشترک دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه ساحل در آفریقا برای شکست دادن القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی به گفتگو پرداختند. آن‌ها برتعهد خود برای حصول اطمینان از عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای بار دیگر تاکید کردند. درعین حال، آن‌ها درباره راه‌های استمرار همکاری برای مسدود کردن همه راه‌های ایران برای «دستیابی به تسلیحات هسته‌ای» نیز به بحث پرداختند.

۱۳۹۶/۷/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...