نسخه چاپی

كره‌شمالی برنامه تسلیحات اتمی را به پیش می‌برد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی می گوید که کشورش در مسیر رشد تسلیحات هسته ای این کشور همچنان به پیش خواهد رفت و در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهد شد.

رهبر کره شمالی دستور داده است که بدون در نظر گرفتن تحریم های شورای امنیت، برنامه ساخت تسلیحات اتمی و موشک های بالستیک قاره پیما و پیشرفته ادامه یابد.

کره شمالی تاکید دارد تنها در صورتی که این کشور خود را به اسلحه اتمی مجهز نگهدارد و در این زمینه پیشرفت کند می تواند تهدیدهای جنگ هسته ای آمریکا را خنثی کند.

اظهار نظر رهبر کره شمالی در شرایطی است که این کشور در حال گرامیداشت هفتاد و دومین سالگرد تاسیس حزب حاکم است و برخی گزارش ها حاکی است که برای یک آزمایش جدید موشکی بالستیک آماده می شود.

کره شمالی تهدید کرده است که اگر راهبردهای خصمانه آمریکا ادامه داشته باشد این کشور در آینده یک بمب اتمی را بر فراز اقیانوس آرام آزمایش خواهد کرد.

در همین حال خبرها حاکی است که آمریکا تسلیحات راهبردی دارای قدرت هسته ای از جمله ناو هواپیمابر و زیردریایی را به سمت شبه جزیره کره فرستاده و کره شمالی هم نسبت به این اقدامات هشدار داده است.

خبرگزاری کره شمالی از قول رهبر این کشور آورده است که سلاح هسته ای یک دستاورد گرانبهاست که نتیجه تهدیدهای هسته ای آمریکاست بطوریکه که باعث شده است تا پیونگ یانگ از قدرت بازدارندگی بسیار بالایی برخوردار شود.

کره شمالی تاکید کرده است که آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا صدای این کشور را خاموش کند و از حربه تحریم برای این منظور استفاده می کند اما این کشور همچنان در مسیر تقویت بازدارندگی و ساخت تسلیحات هسته ای به پیش خواهد رفت.

کره شمالی خاطر نشان کرده است که از لحاظ سیاسی و نظامی و اقتصادی به خود اتکا خواهد کرد و می کوشد روابط در این زمینه ها را با حفظ استقلال با کشورهای دیگر ادامه دهد.

۱۳۹۶/۷/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...