نسخه چاپی

زمان اعدام قاتل ستایش اعلام شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین از اجرای حكم اعدام قاتل ستایش قریشی دختربچه ۷ ساله افغانستانی در تاریخ ۲۷ مهر ماه جاری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، ماجرای گم شدن «ستایش»به بیست و یکمین روز بهار پارسال در خیرآباد ورامین واقع در جنوب‌شرقی تهران برمی گردد. درست یک هفته قبل از آنکه شبکه های اجتماعی از ماجرا با خبر شوند «ستایش» در کوچه تو در تویی که از خیابان اصلی خیرآباد به سمت غرب می رفت گم شد.

تحقیقات نشان داد پای پسری ۱۶-۱۷ ساله در میان است که هیچ کدام از هم محلی‌ها باور ندارند این جنایت به دست پسر سربه زیر محله روی داده است. پسر نوجوان به کانون اصلاح و تربیت رفت و پرونده این ماجرا در مراجع قضایی به جریان افتاد.

چندی بعد دادستان ورامین با بیان اینکه هنوز نظریه ناجا در خصوص آلت قتاله دریافت نشده است افزود: آلت قتاله در این پرونده، چاقویی است که مقتول با آن به قتل رسیده است و برای دادگاه کیفری یک که می‌خواهد به پرونده رسیدگی کند، آلت قتاله و نظریه اداره تشخیص هویت ناجا مهم است.

در ادامه و در آبان ماه سال گذشته وكيل پسر نوجوان كه به اتهام تعرض و قتل ستايش ٦ ساله به د‌و بار اعد‌ام محكوم شد‌ه است، لايحه اعتراضي خود‌ را به د‌اد‌گاه كيفري استان تهران تحويل د‌اد‌.

اما فروردین ماه امسال بود که عسکر قاسمی آقباش وکیل مدافع اولیاء دم ستایش گفت: از قبل تعیین ارش‌البکاره و مهرالمثل را درخواست کرده بودیم اما دادگاه مسکوت گذاشته بود که به تازگی شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، 17 خرداد امسال را برای تصمیم‌گیری در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل تعیین کرده است.

سرانجام سوم مهر ماه غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه حکم متهم پرونده ستایش قریشی توسط دیوان عالی کشور قطعی شده است، گفت: اولیای دم تقاضای اجرای حکم را کرده‌ و فرآیند استیذان مربوط به اجرای حکم نیز انجام و به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است.

امروز ابوالقاسم مرادطلب گفت: که تنفیذ حکم اعدام قاتل ستایش واصل شده و اگر مشکلی نباشد، ۲۷ مهر ماه جاری حکم اعدام اجرا می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین در پاسخ به این سوال که حکم قصاص اجرا می‌شود یا اعدام افزود: اولیاء دم ستایش درخواست اجرای حکم اعدام را کرده‌اند.

مرادطلب گفت که سن قاتل ستایش به ۱۸ سال رسیده است.


دادستان ورامین قبلاً درباره آخرین وضعیت اجرای حکم گفته بود: آن طور که خانواده مقتول گفته‌اند، برای اینکه مجبور نشوند تفاضل دیه ناشی از اجرای قصاص را بپردازند، یحتمل قصاص را معلق و بحث اعدام را پیش بکشند. البته در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی داد، زیرا آدمیزاد است و امکان دارد تا روز اجرای حکم، تصمیم‌شان تغییر کند و قصاص را اجرا کنند.

مرادطلب تأکید کرده برای اینکه سوء تفاهمی پیش نیاید، دستگاه قضایی هیچ ورودی به موضوع اخذ گذشت نداشته است و فقط آنچه حکم صادر شده و تصمیم اولیاء‌دم است را اجرا می‌کند.

۱۳۹۶/۷/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...