نسخه چاپی

غبارروبی ۱۰ فرودگاه ایران با هواپیماهای جدید

به گزارش نما - ایسنا نوشت:با رسیدن دو هواپیمای ای تی آر جدید شرکت هواپیمایی ایران ایر، این ایرلاین قدرت مانور خود در فرودگاه‌های کوچک و داخلی را افزایش داده و به نظر می‌رسد با این توانایی تعداد زیادی از فرودگاه‌های ایران پس از سال‌های طولانی بار دیگر به عرصه رقابت باز می‌گردند.

در طول سال‌های گذشته آمارهای ارائه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها نشان می‌دهد که نزدیک به ۹۰ درصد از کل پروازهای ایران در چند فرودگاه محدود انجام می‌شود و بسیاری از دیگر فرودگاه‌های ایران عملا حتی یک پرواز در روز نیز ندارند.

به دنبال این مساله وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی ویژه‌ای را برای فعال کردن دوباره این فرودگاه‌ها به کار بست که اصلی‌ترین راهبرد آن وارد کردن هواپیماهای کوچک جدید به ناوگان و پرواز آنها در مناطق مختلف ایران بود. از این رو قراردادی با شرکت هواپیماساز ای تی آر بسته شده که در نتیجه آن بناست تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۰ فروند هواپیمای کوچک به ایران ایر تحویل شود.

این هواپیماها که ظرفیت مسافرپذیری کمتر از ۱۰۰ نفر دارند قابلیت پرواز به مناطق مختلف ایران را داشته و با هزینه‌ای پایین شرایطی به وجود می‌آورد که ایرلاین فعال کننده آنها توانایی برقراری پروازهای منظم به فرودگاه‌های کوچک را پیدا کنند.

ایران ایر تاکنون شش فروند هواپیمای ای تی آر تحویل گرفته و به دنبال استفاده از آنها توانسته به شهرهایی مانند رامسر و نوشهر پس از سال‌هایی طولانی پروازهای برنامه‌ای جدید فعال کند، موضوعی که به نظر می‌رسد با رسیدن هواپیماهای جدید در دیگر مناطق ایران نیز تداوم خواهد یافت.

ایران ایر اخیرا اعلام کرده در مناطق مختلف کشور شرکت منطقه‌ای هما را دایر خواهد کرد و در این چارچوب پرواز هواپیماهای آی تی ار را به شهرهای نزدیک فرودگاه منطقه‌ای در نظر گرفته شده فعال خواهد کرد.

جدیدترین طرح ایران ایر به فرودگاه بندرعباس در مرکز استان هرمزگان اختصاص دارد و هما اعلام کرده با پوشش این فرودگاه به ۱۰ منطقه ابوموسی، چابهار، ایرانشهر، زاهدان، اهواز، کرمان، اصفهان، شیراز، کیش و عسلویه پرواز خواهد گذاشت. با این تصمیم امکان جابه‌جایی مسافران منطقه‌ای در قالب این هواپیماهای کوچک فراهم می‌شود تا به طور مستقیم تعداد پروازهای هر یک از این مناطق به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند، موضوعی که یکی از اصلی‌ترین راهبردهای پروازهای منطقه‌ای ایران به حساب می‌آید و در آینده نزدیک امکان تاثیرگذاری بر توسعه اقتصادی هر یک از این مناطق را خواهد داشت.

۱۳۹۶/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...