نسخه چاپی

قطع درختان باغ سیب در مشگین شهر صحت ندارد

مدیر جهاد كشاورزی مشگین شهر گفت: تصاویری كه از طریق فضای مجازی در باره قطع درختان سیب یك باغ در مشگین شهری به بهانه مشكل فروش و قیمت پایی محصول منتشر شده است، صحت ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر گفت: تصاویری که از طریق فضای مجازی در باره قطع درختان سیب یک باغ در مشگین شهری به بهانه مشکل فروش و قیمت پایی محصول منتشر شده است، صحت ندارد.

احمد شهریار افزود: با پخش تصاویر قطع درختان سیب در مشگین شهر گروهی از جهاد کشاورزی ماموریت یافت تا از باغ های این شهرستان بازدید و رسیدگی لازم بعمل آید ولی پس از بررسی ها مشخص شد که این تصاویر مربوط به باغ های مشگین شهر نیست.

وی اضافه کرد: این تصاویر موجب تشویش اذهان عمومی شده و لازم است مردم اطلاع داشته باشند که چنین اتفاقی در مشگین شهر روی نداده بلکه عده ای با پخش این تصاویر در فضای مجازی قصد بزرگنمایی موضوع را دارند.


مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر درباره برخی ادعاها درباره قیمت سیب تولیدی به مبلغ یکصد تومان نیز گفت: این خبر هم به هیچ وجه صحت ندارد.

وی اضافه کرد: سیب در حال حاضر در مشگین شهر از 1500 تا 3500 تومان قابل عرضه است و عرضه سیب به قیمت یکصد تومان مربوط به سیب های بی کیفیت ، میوه های باد ریز و پا درختی می باشد.

شهریار با بیان اینکه میوه های با کیفیت به قیمت مطلوب از کشاورزان خریداری می شود افزود: عرضه سیب به قیمت پایین مربوط به ضایعات است که توسط باغداران با رضایت و تمایل خودشان انجام می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر درباره فیلم منتشر شده حمل سیب با لودر نیز در فضای مجازی افزود: فیلم حمل سیب با لودر مربوط به ضایعات سیب در مشگین شهر است که ممکن است در همه جا این اتفاق روی دهد.

عدیل سروی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل هم در این باره به ایرنا گفت: قطع درختان سیب در مشگین شهر کذب است که متاسفانه در فضای مجازی تصاویر آن انتشار یافته است.

وی درباره عرضه سیب به قیمت یکصد تومان نیز گفت: چنین خبری صحت ندارد و قیمت سیب عرضه شده مورد مطلوب کشاورزان است.

سروی حمایت دولت از باغداران را یادآور شد و افزود: امسال تعرفه صادرات به منظور حمایت از باغداران حذف شد و در حال حاضر میوه استان علاوه بر تامین مورد نیاز داخل به خارج از کشور هم صادر می شود.

وی بیان کرد: دولت از دغدغه تولید کنندگان به خوبی آگاه است و حمایت لازم از تولیدگنندکان نیز می کند.

از چند روز گذشته تصاویر قطع درختان سیب در مشگین شهر و عرضه سیب تولیدی این شهرستان به قیمت یکصد تومان در فضای مجازی منتشر شده است.

مشگین شهر در شمال غرب اردبیل واقع است.

۱۳۹۶/۷/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...