نسخه چاپی

فغانی: اشتباه هم بكنم فیفا من را دار نمی‌زند

دیروز خبر رسید كمیته داوران فیفا در بررسی داوری‌های مقدماتی جام جهانی، پنالتی جنجالی فغانی در دیدار استرالیا و سوریه را درست اعلام كرده است.

به گزارش نما, البته تا این اتفاق بیفتد، فغانی از زیر تیغ خیلی‌ها گذشت! فغانی بعد از این اتفاق در گفت‌وگو با خبرورزشی توضیحاتی می‌دهد.

آقای فغانی بعد از قضاوت بازی رفت سوریه و استرالیا، جو بدی برای شما به راه افتاد.
من بازی را قضاوت کردم و این وسط بعضی‌ها کاسه داغ‌تر از‌‌ آش شدند. در حالی که واقعاً نتیجه آن بازی به ایرانی‌ها ربط نداشت، عامدانه من را کوبیدند. البته من به این هجمه‌ها عادت دارم و واقعاً مهم نبود. فیلم و عکس‌های صحنه هم بیرون آمد و کسانی که باید، همه چیز را فهمیدند. یک عده از مردم ماشاءالله همیشه در صحنه هم سریعاً در صحنه حاضر شدند. (با خنده این حرف را می‌زند) بعضی‌ها هم که به هر بهانه‌ای دنبال کوبیدن یک نفر هستند و برای چندمین بار خلاصه من را مورد هجمه قرار دادند.

بعضی‌ها هم نگران بودند که نکند شما به جام جهانی‌ نروید.
من تمرکزم روی کارم است. یک عده کارشناس دلواپس جام جهانی‌ هم نظر کارشناسی دادند. یک جورهایی نشان دادند حرف‌هایی که با من می‌زنند، از ته دل‌شان نیست و دلواپس من هم نیستند. یکسری‌ها بحث می‌کردند که چون سوریه‌ بوده داور ایرانی گذاشته‌اند. فیفا اصلاً به این چیزها اهمیت نمی‌دهد. آن‌ها انتخاب فوتبالی دارند و این مسائل فقط در کشور ما وجود دارد. من باید از دلواپس‌ها برای جام جهانی‌ من تشکر کنم.

درباره تیم ملی هم بعد از بازی سوریه این بحث‌ها بود و می‌گفتند ایران با آن‌ها تبانی کرده.
بالاخره فوتبال است. گاهی نتایج غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد. ما باید با اختلاف سوریه را ببریم تا این بحث‌ها پیش نیاید. بعد از بازی هم سوری‌ها توهین کردند ولی من داوری می‌کنم و نباید به این مسائل توجه کنم. در زمین هم همیشه کار خودم را می‌کنم. از یکسری پیشکسوت داوری دل‌چرکین هستم، با این کارشناسی‌های سمت و سو دارشان. یکی از سایت‌ها هم عکس صحنه را گذاشته بود و زده بود فریم به فریم با اشتباه فغانی. جالب اینجاست در همان صحنه معلوم بود بازیکن استرالیا روی بازیکن سوریه خطا کرده است.

شما گفتید در خود استرالیا هم اینقدر علیه‌‌تان موضع‌‌گیری نبوده. در جام ملت‌های قبل هم وقتی بنجامین ویلیامز آن اشتباه را کرد...
به نظر من مهرداد پولادی اشتباه کرد. او مستحق دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین بود. او با گلر عراق برخورد کرد.

یعنی اخراج مهرداد درست بود؟
بله.

شنیده‌ایم تأیید شده پنالتی بازی سوریه و استرالیا درست بوده است.
ببیند اصلاً اگر بنده اشتباه هم کرده باشم نمی‌آیند دارم بزنند. قضاوتی بود که انجام شد و رفت و تمرکزها روی بازی برگشت بود که دیروز برگزار شد.

وضعیت‌‌تان برای حضور در جام جهانی‌ کی مشخص می‌شود؟
تا آخر امسال اسامی کاندیداهای نهایی اعلام می‌شود. ان‌شا‌ءالله اگر بودیم تلاش می‌کنیم با تیمی قوی به رقابت‌ها برویم.

۱۳۹۶/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...