نسخه چاپی

آیا اسرائیل برای جنگ آماده می‌شود؟

روزنامه مستقل رأی الیوم نوشت: علاوه بر لحن تهدیدآمیز رهبران سیاسی و امنیتی اسرائیل و وعده دادن به "پودر كردن لبنان" در صورت وقوع جنگ، مشاهده می‌شود كه دولت اسرائیل چندین اقدام اتخاذ كرده كه نشان می‌دهد درحال آماده سازی جبهه داخلی برای مقابله با جنگی مدرن برای نخستین بار در تاریخ خود است.

به گزارش نما، سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستانی میدانی در زیر زمین تأسیس کرده و برای نخستین بار تجهیزاتی را که در هر جنگ آتی در شمال از آن استفاده خواهد کرد، به نمایش گذاشته است: تجهیزاتی برای کنترل از راه دور، عملیات چتربازی هوشمند، تجهیزاتی برای انتقال زخمی شدگان و ربات‌هایی که در کنار نیروهای اسرائیلی تجهیزاتی را حمل می‌کنند.

این سایت به نقل از یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: رانندگان در جنگ ماهر نیستند و ما می‌خواهیم نیروهایمان را در جنگ آتی نجات دهیم برای همین ربات‌هایی در کنار نیروهای پیاده استفاده خواهند شد. ما تلاش می‌کنیم که برای اجتناب از موشک‌های حزب الله یگان‌هایمان خارج از مرزها باشند.

این سایت اعلام کرد: امسال این بیمارستان میدانی به عنوان بهترین بیمارستان از سوی سازمان جهانی بهداشت شناخته شد اما هیچ گاه در جنگ از آن استفاده نشده است بلکه در امدادرسانی به کار گرفته شده است.

حتی دو سال پیش به صورت جزئی در ارتفاعات جولان برای کمک به مخالفان سوری که در درگیری‌ها زخمی شده بودند، از آن استفاده می‌شد.

در همین راستا، منابع عبری زبان از ساخت بزرگترین بیمارستان در زیر زمین در حیفا خبر داده‌اند که برای رفع نیازها در وضعیت فوق العاده از آن استفاده می‌شود. این بیمارستان در مساحتی حدود 20 دونم و در عمق 20 متری زمین در مجاورت با سواحل حیفا و با حمایت مالی ثروتمندان یهودی ساخته می‌شود.

بیمارستان رمبام هم در سایت اینترنتی خود اعلام کرده که به دلیل جنگ‌هایی که اسرائیل طی سال‌های گذشته در معرض آن قرار گرفته بزرگترین بیمارستان میدانی در جهان تأسیس شد و ظرف 48 ساعت می‌توان این بیمارستان را به بیمارستای برای مقابله با جنگ‌های مدرن تبدیل کرد طوری که بیش از 2000 تخت دارد و این درحالی است که بزرگترین بیمارستان از این نوع در سنگاپور فقط 400 تخت دارد.

در همین راستا نیز تلاش‌هایی برای تجهیز و گسترش بیمارستان جلیل غربی در شهر نهاریا ادامه دارد و این بیمارستان نیز برای مقابله با جنگ مدرن آماده خواهد شد.

علاوه بر این در اقدامی بی‌سابقه وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی یک فرم نظرسنجی را در تمامی بیمارستان‌ها پخش کرده و از آن‌ها خواسته بنویسند که در صورت وقوع جنگ چکار خواهند کرد؟

گزارشات رسانه‌های اسرائیلی نشان می‌دهد که فرماندهی جبهه داخلی کیسه‌های سیاهی را در مناطق مختلف به مسئولان محلی داده است تا در صورت جنگ اجساد را در آنها قرار دهند چراکه براساس آمارهای رسمی اسرائیل تعداد زیادی از شهروندان طی جنگ کشته یا زخمی خواهند شد.

همچنین دولت اسرائیل در نظر دارد مجتمعی را در قدس غربی در زیر زمین احداث کند که نخست وزیر و بقیه مقامات در صورت وقوع جنگ به آنجا پناه ببرند.

۱۳۹۶/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...