نسخه چاپی

شورای استانی سلیمانیه عراق اقلیم كردستان را تهدید كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: شورای استانی سلیمانیه، تشکیلات اقلیم کردستان عراق را تهدید کرد که اگر بودجه این استان را در سریع ترین زمان ممکن پرداخت نکند، درخواست های خود را برای پرداخت بودجه استان سلیمانیه در مکان دیگری مطرح خواهد کرد.

آزاد محمد رئیس شورای استانی سلیمانیه امروز / دوشنبه/ در گفت وگو با آژانس خبری «سلیمانیه نیوز» با اعلام این مطلب گفت: روز سه شنبه شورای استانی سلیمانیه جلسه فوق العاده تشکیل خواهد داد و از اقلیم کردستان عراق خواهد خواست بودجه استان و نفت مورد نیاز مردم استان را تامین کند .

وی افزود: اگر دولت اقلیم کردستان عراق در سریع ترین زمان ممکن پاسخ این درخواست را ندهد، شورا درخواست خود را در مکان دیگری مطرح خواهد کرد.
به گفته رئیس شورای استانی سلیمانیه، آنها هنوز پیشنهادی مبنی بر تحویل تمام درآمدهای مالی استان به اقلیم در مقابل پرداخت بودجه استان سلیمانیه دریافت نکرده اند.
این در حالی است که در پی کنترل بیش از 44 حلقه چاه نفت توسط دولت فدرال عراق توان مالی اقلیم کردستان عراق برای پرداخت بودجه به حداقل کاهش یافته است و پیش بینی می شود در پی ناتوانی در اختصاص بودجه، استان سلیمانیه در این خصوص با بغداد به توافق برسد.
لاهور شیخ جنگی یکی از مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق شامگاه یکشنبه در این خصوص در کنفرانسی مطبوعاتی به رسانه ها گفت: ضروری است دست استان ها در تامین بودجه خودشان باز باشد چرا که اگر تا یکی دو ماه آینده بودجه مورد نیاز استان ها تامین نشود، مردم به خیابان ها خواهند ریخت و دستاوردهای کنونی نیز از دست خواهد رفت.

۱۳۹۶/۸/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...