نسخه چاپی

آمریكا به هیأت اعزامی از وزارت دادگستری تركیه روادید نداد

به گزارش نما - مهر نوشت: آمریکا از صدور روادید برای هیأت اعزامی وزارت دادگستری ترکیه برای سفر به این کشور خودداری کرد.

به گزارش «سی‌اِن‌اِن تُرک»،این اقدام در حالی به انجام رسیده است که طبق اعلام رسانه های خبری ترکیه، قرار بود هیأتی از وزارت دادگستری این کشور به منظور حل و فصل تنش‌ های دیپلماتیک میان آنکارا و واشنگتن به آمریکا برود.

لازم به ذکر است، پس از آنکه آمریکا صدور روادید برای غیرمهاجرها درسفارتخانه و کنسولگری های این کشور در ترکیه را متوقف کرد، سفارت ترکیه در واشنگتن نیز در اقدامی متقابل صدور روادید برای اتباع آمریکایی را تعلیق کرد؛ اقداماتی که به تنش در روابط میان دو کشور منتهی شده است.

گفتنی است ترکیه به ترتیب در ماه های میلادی می و اکتبر، ۲ کارمند سفارت آمریکا را به اتهام همدستی با جنبش فتح الله گولن بازداشت کرد که مورد دوم با واکنش شدید واشنگتن و قطع خدمات صدور روادید برای اتباع ترکیه ای همراه بود- اقدامی که واکنش متقابل آنکارا را در پی داشت.

این در حالی است که ترکیه خواهان بازپرسی از شخص دیگری هم در رابطه با اتهامات مطرح شده است و می گوید آمریکایی ها در کنسولگری خود واقع در استانبول به وی پناه داده اند.

ظاهراً آمریکا ازسرگیری خدمات صدور روادید برای اتباع ترکیه را به زمانی موکول کرده که آنکارا شواهد قانع کننده ای برای بازداشت کارمند سفارت آمریکا ارائه دهد.

۱۳۹۶/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...