نسخه چاپی

تمهیدات آموزش و پرورش برای مراسم «اربعین»

مدیركل آموزش و پرورش استان ایلام درباره احتمال تعطیلی چندروزه مدارس مناطق مرزی در ایام منتهی به اربعین گفت: تلاش می‌كنیم مدارس تعطیل نشوند و خدمات رسانی در شیفت مخالف و ایام تعطیل در مدارس صورت گیرد اما اگر موارد اضطراری رخ دهد مدارس را در اختیار قرار می‌دهیم و در روزهای بعد از آن كلاس‌های جبرانی برگزار می‌كنیم.

به گزارش نما, ایسنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام درباره احتمال تعطیلی چندروزه مدارس مناطق مرزی در ایام منتهی به اربعین گفت: تلاش می‌کنیم مدارس تعطیل نشوند و خدمات رسانی در شیفت مخالف و ایام تعطیل در مدارس صورت گیرد اما اگر موارد اضطراری رخ دهد مدارس را در اختیار قرار می‌دهیم و در روزهای بعد از آن کلاس‌های جبرانی برگزار می‌کنیم.

علی بیرانوند تمهیدات آموزش و پرورش در مرزهای غربی برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین را تشریح و اظهار کرد: طی دو سه سال اخیر فعالیت‌های مختلفی در این ایام انجام دادیم و امسال هم تعدادی از مدارس را در شهرستان‌های مسیر بویژه شهرستان مهران آماده کردیم تا در شرایط اضطراری، آب و هوای نامناسب و ترافیک‌های سنگین جاده‌ای بتوانیم زوار را اسکان دهیم.

وی افزود: در گذشته به منظور پخت و پز غذا و تدارکات نیز فضاهایی را در اختیار ستاد اربعین قرار دادیم؛ امسال هم مجتمع امور تربیتی و فضاهای فرهنگی و سالن‌های ورزشی را برای این منظور در نظر گرفتیم. ضمن آنکه ارگان‌های دیگر چون ناجا و مرزبانی هم می‌توانند به صورت موقت از اماکن غیرمدرسه‌ای ما در شهر مهران استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به اینکه در سال‌های قبل موکب‌هایی به صورت خودجوش از سوی همکاران ما دایر و به زوار خدمات رسانی انجام می‌شد گفت: امسال هم در مسیر تردد زوار خدمات در موکب‌ها ارائه می‌شود.

بیرانوند درباره احتمال تعطیلی چندروزه مدارس مناطق مرزی گفت: برنامه ما این است که هیچ مدرسه‌ای تعطیل نشود، اما ممکن است شرایط اضطراری پیش بیاید و زوار در مسیر بمانند، البته ستاد اربعین اماکنی را برای اسکان در نظر گرفته‌ است و مدارس را به عنوان آخرین پایگاه‌ها در نظر گرفتیم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در اوج تردد زائران چند روزی هم از مدارس استفاده شود، البته تلاش می‌کنیم مدارس تعطیل نشوند و خدمات رسانی در شیفت مخالف و ایام تعطیل در مدارس صورت گیرد اما اگر موارد اضطراری رخ دهد، مدارس را در اختیار قرار می‌دهیم و در روزهای بعد از آن کلاس‌های جبرانی برگزار می‌کنیم.

۱۳۹۶/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...