نسخه چاپی

رای مجلس به دو وزیر پیشنهادی چه خواهد بود؟

به گزارش نما - ایرنا نوشت: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت که نمایندگان با شنیدن اظهارنظرهای مختلف راجع به وزرای پیشنهادی نهایتاً در رأی خود به صورت مستقل تصمیم می‌گیرند.

سلام امینی گفت: آقای دکتر اردکانیان چند روز گذشته در کمیسیون انرژی برنامه‌های خود را تشریح کرد و به سوالات نمایندگان کمیسیون پاسخ داد. در مجموع به نظر می‌رسد ایشان فرد مدیری است که به مدیریت کلان اشراف دارد و می‌تواند این وزارتخانه را بچرخاند. نظر کمیسیون انرژی درباره ایشان مثبت است و فضای مجلس هم با ایشان همراه است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان این که برخی نمایندگان همچنان درباره وزیر پیشنهادی علوم ابهاماتی دارند، گفت: نمایندگان اظهارات مختلف را خواهند شنید اما نهایتاً در تصمیم‌گیری مستقل عمل می‌کنند. فراکسیون‌های مجلس هم فردا صبح درباره وزرای پیشنهادی به جمع‌بندی نهایی خواهند رسید.

با دولت همکاری می‌کنیم

همچنین مهر نوشت:

علی ابراهیمی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقریباً نظر فراکسیون امید در مورد دو وزیر پیشنهادی مثبت است؛ البته در مورد وزیر نیرو اتفاق نظر بیشتری وجود دارد گفت: منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم در فراکسیون امید توضیحاتی درباره رزومه کاری خود ارائه داد؛ در مورد رأی اعتماد به کابینه نیز بعد از بررسی رزومه وزرای پیشنهادی، فراکسیون امید به این نتیجه رسید که برای کمک به دولت برای ورود فوری به حل مشکلات مردم، با وجود سؤالات و ابهامات نسبت به برخی وزرا، حمایت کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو و وزارت علوم از وزارتخانه‌های حساس هستند، گفت: این دو وزارتخانه نباید تا الان هم معطل می‌ماندند، آقای روحانی با توجه به بحران آب و آغاز به کار دانشگاه‌ها، باید سریع تر از این، برای این دو وزارتخانه تعیین تکلیف می‌کرد و نباید بیش از دو ماه این دو وزارتخانه را معطل می‌گذاشت.

فراکسیون امید نظر مثبتی به وزرای پیشنهادی دارد

محمدباقر سعادت اظهار داشت: آقای رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون کشاورزی حضور یافت و با توجه به مشکلات کشور، جمع‌بندی کمیسیون کشاورزی این بود که ایشان گزینه مناسب و خوبی برای تصدی وزارت نیرو هستند.

عضو فراکسیون امید با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی نیرو و علوم در فراکسیون امید گفت: آقای اردکانیان در فراکسیون امید نیز حضور یافت و نظر فراکسیون در خصوص وی مثبت بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون امید نظر مثبتی نسبت به وزرای پیشنهادی دارد و فردا ساعت ۷ صبح نظر نهایی فراکسیون در خصوص وزرای پیشنهادی نیرو و علوم اعلام خواهد شد.

نمی‌توان با قطعیت درباره توفیق غلامی اظهارنظر کرد

همچنین ایلنا نوشت:

علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فضای عمومی مجلس برای اردکانیان مثبت است. البته مخالفت‌های مختصری درمورد وزیر پیشنهادی نیرو نیز مطرح شده اما به نظر می‌رسد مشکل خاصی در کسب رای‌اعتماد به ایجاد نکند و به‌نوعی سازمان مخالفت‌ها علیه اردکانیان فروپاشیده است.

رحیمی در پایان تصریح کرد: با این حال درمورد آقای غلامی نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد و درواقع به همان میزان که احتمال کسب رای‌اعتماد از مجلس درمورد وزیر پیشنهادی علوم وجود دارد، احتمال عدم توفیق در کسب رای‌اعتماد نیز وجود دارد.

۱۳۹۶/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...