نسخه چاپی

كره‌شمالی: به تمام اهداف هسته‌ای دست یافتیم

روزنامه كره شمالی می گیود كه این كشور به تمام اهداف خود در راستای تكمیل تسلیحات هسته ای و توسعه موشكی دست یافته است.

به گزارش نما، روزنامه 'رودونگ سینمون' روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی می گیود که این کشور به تمام اهداف خود در راستای تکمیل تسلیحات هسته ای و توسعه موشکی دست یافته است و تنها کار باقیمانده برای کره شمالی این است که شهامت خود را به نمایش بگذارد.

کارشناسان مسایل سیاسی معتقدند کره شمالی با انتشار این خبر نشان داده در برنامه تسلیحات هسته ای و توسعه موشکی اش پیشرفت بیشتری به دست آورده است.

در همین حال کمیته صلح آسیا - اقیانوس آرام که یکی از سازمان های زیر مجموعه حزب حاکم کارگران کره شمالی است نیز روز گذشته با انتشار بیانیه مطبوعاتی به ژاپن نسبت به تلاش برای افزایش فشار بر این کشور در همکاری نزدیک باآمریکا هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن در سفر ترامپ از او خواهد خواست تا فشارها بر کره شمالی را بیش از پیش افزایش دهد.

بیانیه کمیته صلح آسیا - اقیانوس آرام می افزاید: ژاپن باید آگاه باشد در صورتی که این کشور ندانسته مانند دست نشانده آمریکا عمل کند، تمام مجمع الجزایر ژاپن زیر آب خواهد رفت.

این بیانیه همچنین به انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن که پیشتر در ماه جاری برگزار شد اشاره کرده و گفته است دولت 'آبه' نسبت به تهدید هسته ای کره شمالی و همچنین موضوع ربوده شدگان جنجال به پا می کند.


به گفته صاحب نظران با توجه به سفر نزدیک 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به چند کشور آسیایی، دولت کره شمالی موضع مهاجمانه فزاینده ای را در پیش گرفته است.


از هنگامیکه کره شمالی اولین آزمایش هسته ای خود را انجام داد، ۱۱ سال می گذرد روز نهم اکتبر سال ۲۰۰۶ میلادی، این کشور اولین آزمایش هسته ای خود را در مکانی در «پونگه- ری» واقع در شمال شرقی کره شمالی انجام داد.


این کشور تا کنون ۶ بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سالهای ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود ۳ سپتامبر امسال صورت گرفت.


هدف کره شمالی کوچک سازی سلاح های هسته ای بگونه ای است که بتوان آنها را بر روی موشک های بالسیتک قاره پیما سوار کرد.

۱۳۹۶/۸/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...