نسخه چاپی

اعتراف وزنه‌بردار نوجوان به دوپینگ

باتوجه به اعتراف وزنه بردار نوجوان به دوپینگ، ایران به فدراسیون جهانی اعلام می كند كه نمونه دوم تست دوپینگ ملی پوش ایران بررسی نشود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: علی مرادی درباره ی مثبت شدن تست دوپینگ یکی از ملی پوشان وزنه برداری رده نوجوانان ایران بیان کرد: واقعا جای تاسف دارد یک نوجوان که آینده وزنه‌برداری ایران است کاری خارج از اردو انجام می‌دهد. جلسه کمیته انضباطی روز گذشته با حضور نمایندگان وزارت ورزش تشکیل شد و این وزنه بردار هم آمد. در حضور آنها مشخص شد چنین کاری را انجام داده است . الان هم نامه ای را به فدراسیون جهانی تنظیم می کنیم که با توجه به اعتراف این وزنه بردار که این کار اشتباه را انجام داده درخواست بررسی نمونه B را نخواهیم داشت.

او ادامه داد: این وزنه بردار در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان آزمایش داد و جوابش منفی بود. پس از مسابقات به وزنه برداران توسط کادرفنی استراحت داده شد. کادرفنی سفت و سخت مسئله مبارزه با دوپینگ را کنترل می کرد. در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا هم ملی پوشان تست دادند که به جز این وزنه بردار همه پاک بودند.

مرادی از مبارزه جدی تر فدراسیون با دوپینگ خبر داد و گفت: ما به شدت با این مسئله برخورد می کنیم .از این به بعد کسانی که در جدول آنتی دوپینگ نادو، وادا و کمیته ضد دوپینگ فدراسیون جهانی قرار دارند، از نادو درخواست می کنم علاوه بر مسابقات کشوری، لیگ و اردوی تیم ملی به در خانه وزنه برداران رفته و از آنها تست دوپینگ گرفته شود تا دیگر این چنین اتفاقات به صورت سهوی یا عمدی یا براساس راهنمایی های غلط برخی مربیان رخ ندهد. از فدراسیون بین المللی باید تشکر کرد که جدی به بحث مبارزه با دوپینگ می پردازد.

رییس فدراسیون وزنه برداری در مورد مشکل ویزای کیانوش رستمی نیز تاکید کرد: رستمی فردا بعداز ظهر به دبی می رود و پنجشنبه وقت مجدد مصاحبه برای تکمیل مدارکش دارد.

۱۳۹۶/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...