نسخه چاپی

تداوم افزایش شاخص آلودگی هوا در تهران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوای تهران در حال حاضر۱۳۱ است، از برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به دلیل وقوع گرد و غبار و افزایش غلظت ذرات معلق خبر داد.

حسین شهبازی گفت: نتایج پیش بینی کیفیت هوای تهران نشانگر برقراری شرایط کیفی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس طی امروز است که ناشی از افزایش غلظت ذرات معلق و پدیده گرد و غبار در سطح شهر تهران است و پیش‌بینی می‌شود شرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس تا فردا (۱۱ آبان) برای برخی مناطق تهران همچنان تداوم داشته باشد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متربرثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، این شرایط تا فردا تداوم دارد و برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۱ متربرثانیه از سمت نواحی غربی پیش ‌می‌شود. به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در روز جمعه (۱۲ آبان) از سرعت باد کاسته می‌شود و برخی ساعات همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: دمای تهران طی روزهای پایانی هفته کاهش جزئی خواهد یافت.

بیماران قلبی و ریوی و سالمندان از تردد غیر ضروری در تهران خودداری کنند

سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران نوشت: مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: با توجه به ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان ازتردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران به اطلاع شهروندان می‌رساند با توجه به وزش باد شدید و ایجاد گرد وغبار در نواحی غرب کشور که استان تهران را هم تحت تاثیر قرار داده است، هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون و ۱۰ میکرون فراتر از حد مجاز و بیانگر شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

این گزارش می افزاید: براساس پیش بینی‌های دریافتی ، این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت. از این رو توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان ازتردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش دهند و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

۱۳۹۶/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...